Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

НЕВЕРОВАТНО: Аутомобили у ЕУ поскупљују за око 600 евра у просеку, а ево и због чега се дешава СКОК ЦЕНА

13.10.2023. 21:56
Пише:
automobili
аутомобили / Извор: Профимедиа

Унија механизмом за угљенично прилагођавање на границама (ЦБАМ) обавезује увознике изван ЕУ да јој плаћају порез на угљеник који емитују приликом производње.

Нови гранични порез на угљеник у Европској Унији узроковаће раст просечне цене новог аутомобила за скоро 600 евра, како процењује америчка консултантска кућа "Бостон Цонсултинг Гроуп".

ПРИСТУПАЧАН СПОРТСКИ АУТОМОБИЛ: Римчев ривал из Кине има исте перформансе као Невера, а јефтинији је за 90% (ВИДЕО)

ПРИСТУПАЧАН СПОРТСКИ АУТОМОБИЛ: Римчев ривал из Кине има исте перформансе као Невера, а јефтинији је за 90% (ВИДЕО)

НЕВЕРОВАТАН ДИЗАЈН: Овај Porsche кошта пола милиона евра и није на четири точка (ВИДЕО)

НЕВЕРОВАТАН ДИЗАЈН: Овај Porsche кошта пола милиона евра и није на четири точка (ВИДЕО)

РЕЗУЛТАТИ ИСТРАЖИВАЊА: Откривено којим половњацима у Србији се најчешће ЛАЖИРА КИЛОМЕТРАЖА!

РЕЗУЛТАТИ ИСТРАЖИВАЊА: Откривено којим половњацима у Србији се најчешће ЛАЖИРА КИЛОМЕТРАЖА!

Унија механизмом за угљенично прилагођавање на границама (ЦБАМ) обавезује увознике изван ЕУ да јој плаћају порез на угљеник који емитују приликом производње. Из "Бостон Цонсултинг Гроупа" указали су да је у просечном аутомобилу с четворо врата садржано седам тона угљен-диоксида (ЦО2), од чега се нешто мање од половине односи на челик и алуминијум који се користе за производњу аутомобила.

С обзиром на то да порез на тону угљеника тренутно износи 82,90 евра, очекује се да ће просечна цена новог аутомобила порасти за 580,30 евра. Произвођачи су већ морали да откупе право на емитовање угљен-диоксида како би могли да увезу оно што им је потребно за производњу.

Пољска је крајем августа најавила да ће пред Европским судом правде оспорити ЦБАМ. Тврде да је за увођење ЦБАМ-а била потребна једногласна подршка, а не квалификована већина у ЕУ. Пољска министарка за климу Ана Москва је указала да би ЦБАМ за последицу могао да има неравномеран раст трошкова енергије у целој Унији и да је то у супротности принципу енергетске солидарности.

Бразил, Јужна Африка, Индија и Кина тврде да се дискриминишу ЦБАМ-ом. Очекује се да би њиме најтеже биле погођене Русија, Турска и Украјина. Неке од ових држава би вероватно пред Светском трговинском организацијом (WTO) покренуле спор против ЕУ, али морају да сачекају 2026. годину како би могле да докажу колику су штету претрпеле.

WTO би могао пресудити против Уније ако би утврдио да је различитим државама по различитим стопама наплаћивала порезе за исте производе или ако се утврди да је домаће производе другачије третирала у односу на стране.