Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

НЕВЕРОВАТНО: Познати дизајнер направио је ауто будућности

15.02.2020. 17:15
Пише:
Србија Данас/Б92
Gordon Murray Motiv
Гордон Murray Мотив / Извор: Фото: Twitter printscreen @PlanetGMD

Стварно генијално...

Са МцЛареном Ф1 уписао се у историју, а сада нам представља самовозећи градски једносед на струју.

Гордон Мари је дефинитивно један од најдаровитијих аутомобилских конструктора свих времена.

Његов најновији пројекат настао је да би се задовољиле потребе индивидуалног превоза људи у градовима.

ПРАВА ЗВЕР: Компанија SCC представила свој нови модел ТУАТАРА (ВИДЕО)

ПРАВА ЗВЕР: Компанија SCC представила свој нови модел ТУАТАРА (ВИДЕО)

ПОСТАЈЕ "ЗЕЛЕНИЈИ": Популарни Пасат прелази на електрични погон

ПОСТАЈЕ "ЗЕЛЕНИЈИ": Популарни Пасат прелази на електрични погон

ЛАГАНО ГУБЕ БИТКУ: Електрична возила све популарнија, дизел се спрема за пензију

ЛАГАНО ГУБЕ БИТКУ: Електрична возила све популарнија, дизел се спрема за пензију

Отац МцЛарена Ф1 одувек је знао да направи нешто ново, а притом никада није занемаривао технолошку страну.

Без обзира да ли се ради о суперспортском аутомобилу или градском аутомобилчићу, овај човек ће понудити потпуно нови поглед, а тиме и нова решења.

Након најаве врхунског суперспортског аутомобила, па и наследника МцЛарена Ф1, стиже "Мотив", аутономно градско возило развијено у сарадњи са Делта Моторспортом и итМовесом.

Базира се на технологији иСтреам Superlight, коју је Мари представио пре неколико година, а која доноси примену алуминијума и композита у конструкцији возила.

Да не буде забуне, истоимени концепт Мари је имао и 2013. године, а развио га је са Yamahom, а овај је својеврсни наследник.

Иако је једносед, Мотив би требало да риеши проблем градских гужви и загађења.

Изузетно је мали, са дужином од тек 2.537 mm, ширина је 1.310 mm а висина 1.628 mm. Погон је електрични и испоручује 20 kW/27 КС, а батерије су капацитета 17,3 kWh.

Ко познаје Марија, зна да се никада не разбацује сувишном масом, снагом или луксузом. Ово је градско возило масе тек 450 кг, без батерије, а перформансе су просечне.

Развија до 65 км/х и постиже их за око 7 секунди из стања мировања, а аутономија је 100 км.

За пуњење са 20 на 80% капацитета довољно је 40 минута. Није импресивно, али је довољно за градске услове.

Претпоставка је масовна употреба овог возила, а аутори предвиђају бројне варијанте, од теретне до оне прилагођене инвалидима. Аутомобил ће бити премијерно приказан ових дана у Лондону, а масовна производња могла би да почне кроз најмање две године, процењују у компанији.