Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

НИСТЕ НИ ЗНАЛИ ДА ОВОЛИКО ГРЕШИТЕ: Вожња на што нижем броју обртаја, ево зашто је ПОГУБНА за мотор аута

07.10.2023. 20:39
Пише:
Србија Данас
volan
волан / Извор: Профимедиа

У оптималном подручју рада мотор најбоље вуче и најмање троши.

Грешка коју многи праве јесте вожња на што нижим обртајима. Код нас важи укорењено мишљење да таква вожња доноси бројне добробити, укључујући и мању потрошњу, али није тачно.

НЕЋЕ ВИШЕ БИТИ ТАКО ЈЕФТИНИ: Кинески електрични аутомобили на удару ЕУ (ВИДЕО)

НЕЋЕ ВИШЕ БИТИ ТАКО ЈЕФТИНИ: Кинески електрични аутомобили на удару ЕУ (ВИДЕО)

ОПЕЛ ФРОНТЕРА: Теренац који је преокренуо европске трендове

ОПЕЛ ФРОНТЕРА: Теренац који је преокренуо европске трендове

ПРОДАЈЕ СЕ ДЕО ИСТОРИЈЕ: Хамилтонов Мерцедес В04 на аукцији, ЦЕНА МИЛИОНСКА

ПРОДАЈЕ СЕ ДЕО ИСТОРИЈЕ: Хамилтонов Мерцедес В04 на аукцији, ЦЕНА МИЛИОНСКА

Не само да нећете остварити нижу потрошњу горива већ ћете и драстично скратити век мотора, посебно ако возите при прениским обртајима под оптерећењем.

При (пре)ниским обртајима у мотору се дешава отежано хлађење и подмазивање, а може да се догоди и да танки уљни филм на местима пукне. Све то доноси појачано хабање делова мотора праћено већим вибрацијама.

Критични услови у којима никако не треба возити при ниским обртајима су повећана оптерећења. Најочитији пример је вожња узбрдо накрцаног аутомобила, рецимо при одласку на годишњи одмор. Многи се тада возећи у колони забораве и остану у високом степену преноса при нижим брзинама.

У тим случајевима никако не ваља ићи испод 2000 о/мин код бензинаца, односно неких 1600-1700 о/мин код дизелаша. Имајте на уму да у таквим условима чак зна грешити и показивач оптималног термина пребацивања степена преноса којима су опремљена новија возила. Стога припазите када вам на нижим обртајима ауто "препоручи" виши степен, а пред вама је још и нека мања узбрдица.

Такође, није добро убрзавати из ниских обртаја, него је боље убацити у нижи степен и онда дати по гасу. У противном ће се уз исте инерцијске силе услед ротације радилице и кретања клипова појавити повећање сила гасова од изгарања. Последица је небалансирани рад мотора, што уз вибрације и преслабо подмазивање узрокује појачано хабање.

У оптималном подручју рада мотор најбоље вуче и најмање троши, оптерећење је најмање, а добро подмазивање и хлађење је загарантовано. Стога можете возити при ниским обртајима мотора само ако ауто "крстари" на равном путу или низбрдо.