ОТКРИВАМО: Који модели аутомобила највише губе на вредности у Србији већ после прве године
Куповина новог аутомобила за многе је остварење сна, али и озбиљна финансијска одлука. Оно што већина возача не зна јесте да аутомобил већ након прве године изгуби од 15 до чак 30% своје вредности – и то без иједног озбиљнијег квара или оштећења. Истражили смо који модели у Србији најбрже губе на цени, зашто се то дешава и како можете смањити губитак приликом продаје.
Шта највише утиче на губитак вредности аутомобила
На пад вредности утиче више фактора – бренд, популарност модела, потрошња горива, трошкови одржавања и поузданост. У Србији се највише цене аутомобили који имају дизел мотор, једноставну механику и јефтине делове, док луксузни и спортски модели знатно брже губе вредност.
Велику улогу игра и тржиште половних возила – оно диктира цену много више него сама фабричка вредност.
Модели који највише губе на вредности у Србији
Према анализи сајтова за продају половних аутомобила и проценама ауто-кућа, највише на цени губе следећи модели:
Опел Инсигниа и Форд Мондео – велики породични аутомобили који троше доста и тешко налазе купце као половни.
Peugeot 508 и Цитроен Ц5 – удобни и лепо опремљени, али имају скупље одржавање и слабије тржиште половњака.
Renault Талисман – елегантан, али непопуларан међу купцима половних возила, па брзо губи вредност.
Фиат Типо – повољан као нов, али полован тешко задржава цену јер има слабију репутацију по питању квалитета.
Hyundai и40 и Киа Оптима – корејски седани који су се слабо продавали као нови, па половни немају стабилно тржиште.
Код луксузних возила, највећи пад цене бележе Ауди А8, BMW Серије 7 и Мерцедес С-класе, јер им одржавање достиже високе износе већ после друге године.
Модели који најбоље задржавају вредност
Са друге стране, Toyota, Шкода, Volkswagen и Хонда држе се изузетно стабилно.
Модели као што су Toyota Corolla, Шкода Оцтавиа, VW Голф и Хонда Цивиц губе најмање вредности – највише 10–15% у првој години, захваљујући поузданости, лакој продаји и повољној потрошњи.
Како да смањите пад вредности свог аутомобила
Редовно сервисирајте возило – печати у сервисној књижици подижу цену приликом продаје.
Чувајте оригиналне делове и документацију.
Не претерујте са километражом – већина купаца избегава аутомобиле с више од 25.000 км годишње.
Бирајте популарну боју и стандардну опрему – екстремне боје и необичне верзије теже се продају.
Продајте ауто пре треће године старости, јер се после тога пад вредности додатно убрзава.
Дакле, у Србији аутомобили не губе вредност равномерно – све зависи од перцепције поузданости и трошкова одржавања.
Купци половних возила и даље највише верују провереним, економичним и једноставним моделима, док луксузни и ређи аутомобили брзо падају у цени.
Зато, пре него што потпишете купопродајни уговор, запитајте се: да ли бирате аутомобил који волите – или онај који ће сутра и даље вредети?