ОТКРИВАМО: Шта треба знати о хибридним аутомобилима?
Реч је о хибридном погону...
Аутомобили са хибридним погоном полако постају све присутнији на нашим улицама, а може се очекивати да ће се тај тренд убрзати од јануара 2020. године, када би требало да се укине порез на употребу моторних возила за хибриде, пише сајт Половни аутомобили.
Реч је о порезу у народу познатијем као "порез на луксуз", који се плаћа сваке године приликом регистрације аутомобила са кубикажом већом од 2.0 л.
Услов за ослобађање од овог намета је да се ради о возилима код којих је "један од мотора покретан електричном енергијом". То се у пракси односи на аутомобиле са хибридним или чисто електричним погоном.
Овог пута се бавимо само хибридним возилима, јер су просечном српском купцу она привлачнија од електричних.

НОВИТЕТ ИЗ АСТОН МАРТИНА: Спортски аутомобил у телу СУВ-а

ИМАЈУ НОВИНУ: Из VW стиже "Volkswagen ИД. Space Vizzion"

ЦЕНА ПРАВА СИТНИЦА: Мерцедес ускоро представља нови модел
Шта су то хибридни аутомобили (хибриди)?
То су аутомобили који поред класичног мотора имају електромотор који такође може да их покреће и то самостално или истовремено са класичним мотором.
Дакле, хибрид може да се креће само на бензин, само на струју или истовремено на бензин и на струју.
Постоје и хибриди који немају могућност да се крећу само на струју, већ њихов електромотор може искључиво да помаже класичном мотору при кретању.
Да ли су хибриди компликованији за вожњу од обичних аутомобила?
Нису. Због аутоматског мењача су чак једноставнији за вожњу од аутомобила са мануелним мењачем.
Возач не мора да брине о томе када ће који погон да се користи, колико је напуњена батерија и слично.
Хибрид се вози као било који други ауто са аутоматским мењачем. Компјутер сам одлучује када ће да користи електромотор, када бензински мотор, а када оба заједно.
Неки аутомобили имају могућност бирања мода вожње, као нпр. економични, комфорни или спортски, слично као код класичних аутомобила, па у зависности од тога такође може да варира потрошња.