Овај мали ауто је проглашен идеалним за породицу - Разлог је КРАЈЊЕ НЕОЧЕКИВАН
Иако се на прву чини необичан, избор градског аута за најбољи половни породични ауто заправо није изненађење.
Кад год стручњаци бирају најбољи породични половни аутомобил године, очекују се компактни модели произвођача попут Toyote, Шкоде или Аудија. Но према најновијој анализи Carwowa, победник за 2025. стиже из потпуно друге категорије.
Титулу је однео Volkswagen Поло, мали ауто који у правилу повезујемо с градским превозом, а не с породичним стандардима. Ипак, управо је Поло показао да обична градска класа "старог кова" још увек може надмашити СУВ-ове и hatchbackove више класе. Само треба понудити праву комбинацију простора, удобности, технологије и ниских трошкова власништва.
Carwow свој избор темељи на неколико кључних критеријума, а први међу њима је простор. Иако спада у класу малих аутомобила, Поло нуди кабину која је пракси класу изнад. Позади ауто има изненађујуће много места, с простором за главу и ноге који су готово једнаки ономе у Volkswagen Голфу, што значи да деца, па и одрасли путници, не морају бити спремни на велике компромисе. Тиме Поло аутоматски престиже конкуренте попут Фиесте или Цорсе, који заостају управо у свакодневној практичности.
Други разлог популарности је осећај премијум квалитета. Carwow наглашава да Поло у унутрашњости делује готово шминкерски за градски сегмент. Материјали, ергономија и читљивост инструмената подсећају на веће моделе из Волфсбурга, а пртљажник од 351 литра, проширив на више од 1100 литара, чини га озбиљно употребљивим породичном аутомобилом. Родитељи који свакодневно возе колица, торбе и спортске реквизите знају колико значи тих неколико литара више.
Трећи адут је исплативост. Цене половних су прихватљиве, што га чини једним од најповољнијих избора за породицу која жели поуздан, сигуран и модеран аутомобил без високих месечних издатака. Ни трошкови власништва нису занемариви јер Поло је познат по скромној потрошњи и ниским сервисним трошковима.
Широка палета мотора такође придоноси привлачности. Основни 1.0 МПИ пружа скромне перформансе, с убрзањем до 100 км/х за око 15 секунди и највећом брзином од 170 км/х, али за већину возача потпуно је довољан. Ко жели више живости, бира 1.0 ТСИ верзије, док врх понуде представља Поло ГТИ са 2.0 ТСИ мотором. Са 6,5 секунди до 100 км/х и највећом брзином од 240 км/х, ГТИ остаје један од најзабавнијих малих спортских аутомобила у Европи. Тако Поло покрива све, од скромних перформанси до пунокрвног hot-hatch узбуђења.
Иако се на први поглед чини необичан, избор градског аута за најбољи половни породични ауто заправо није изненађење. Док произвођачи и тржиште све више фаворизују непотребно велике СУВ-ове, један традиционални градски hatchback подсећа како добро уравнотежен мали аутомобил може бити више него довољан. Величина није пресудна, већ квалитет простора, поузданост и осећај да сте у аутомобилу који ће без обзира на годину производње још дуго служити.