Ovaj mali auto je proglašen idealnim za porodicu - Razlog je KRAJNJE NEOČEKIVAN
Iako se na prvu čini neobičan, izbor gradskog auta za najbolji polovni porodični auto zapravo nije iznenađenje.
Kad god stručnjaci biraju najbolji porodični polovni automobil godine, očekuju se kompaktni modeli proizvođača poput Toyote, Škode ili Audija. No prema najnovijoj analizi Carwowa, pobednik za 2025. stiže iz potpuno druge kategorije.
Titulu je odneo Volkswagen Polo, mali auto koji u pravilu povezujemo s gradskim prevozom, a ne s porodičnim standardima. Ipak, upravo je Polo pokazao da obična gradska klasa "starog kova" još uvek može nadmašiti SUV-ove i hatchbackove više klase. Samo treba ponuditi pravu kombinaciju prostora, udobnosti, tehnologije i niskih troškova vlasništva.
Carwow svoj izbor temelji na nekoliko ključnih kriterijuma, a prvi među njima je prostor. Iako spada u klasu malih automobila, Polo nudi kabinu koja je praksi klasu iznad. Pozadi auto ima iznenađujuće mnogo mesta, s prostorom za glavu i noge koji su gotovo jednaki onome u Volkswagen Golfu, što znači da deca, pa i odrasli putnici, ne moraju biti spremni na velike kompromise. Time Polo automatski prestiže konkurente poput Fieste ili Corse, koji zaostaju upravo u svakodnevnoj praktičnosti.
Drugi razlog popularnosti je osećaj premijum kvaliteta. Carwow naglašava da Polo u unutrašnjosti deluje gotovo šminkerski za gradski segment. Materijali, ergonomija i čitljivost instrumenata podsećaju na veće modele iz Volfsburga, a prtljažnik od 351 litra, proširiv na više od 1100 litara, čini ga ozbiljno upotrebljivim porodičnom automobilom. Roditelji koji svakodnevno voze kolica, torbe i sportske rekvizite znaju koliko znači tih nekoliko litara više.
Treći adut je isplativost. Cene polovnih su prihvatljive, što ga čini jednim od najpovoljnijih izbora za porodicu koja želi pouzdan, siguran i moderan automobil bez visokih mesečnih izdataka. Ni troškovi vlasništva nisu zanemarivi jer Polo je poznat po skromnoj potrošnji i niskim servisnim troškovima.
Široka paleta motora takođe pridonosi privlačnosti. Osnovni 1.0 MPI pruža skromne performanse, s ubrzanjem do 100 km/h za oko 15 sekundi i najvećom brzinom od 170 km/h, ali za većinu vozača potpuno je dovoljan. Ko želi više živosti, bira 1.0 TSI verzije, dok vrh ponude predstavlja Polo GTI sa 2.0 TSI motorom. Sa 6,5 sekundi do 100 km/h i najvećom brzinom od 240 km/h, GTI ostaje jedan od najzabavnijih malih sportskih automobila u Evropi. Tako Polo pokriva sve, od skromnih performansi do punokrvnog hot-hatch uzbuđenja.
Iako se na prvi pogled čini neobičan, izbor gradskog auta za najbolji polovni porodični auto zapravo nije iznenađenje. Dok proizvođači i tržište sve više favorizuju nepotrebno velike SUV-ove, jedan tradicionalni gradski hatchback podseća kako dobro uravnotežen mali automobil može biti više nego dovoljan. Veličina nije presudna, već kvalitet prostora, pouzdanost i osećaj da ste u automobilu koji će bez obzira na godinu proizvodnje još dugo služiti.