ПРОБЛЕМИ ЗИМИ ПРИ ПАЉЕЊУ АУТА? Ево зашто се то дешава и како да спречите иритантан проблем
Компјутеру је приоритет да акумулатор има довољно енергије за покретање мотора.
Старт/стоп систем је одавно присутан у аутомобилима, а данас је у већини модела део серијске опреме. Константна гашења мотора кад се зауставите штеде гориво и смањују емисије ЦО2 (помажу произвођачима аутомобила у постизању климатских циљева).
Међутим, нарочито током зимских месеци старт/стоп систем често неће искључити возило када га, на пример, зауставите на семафору. Зашто је то тако?
Ако је хладно, а ви сте укључили бројне електричне потрошаче, светла, грејач задњег стакла, клима-уређај или брисаче, компјутер може проценити да је укључивање старт/стоп система опасно за акумулатор возила и тада неће искључити мотор.
Рачунару је приоритет да акумулатор има довољно енергије за покретање мотора. Дакле, онемогућава старт/стоп у случају да је батерија толико испражњена да се мотор неће поновно покренути.
Иначе, акумулатор у аутомобилима са старт/стоп системом обезбеђује и до 500.000 циклуса паљења и гашења возила.
Старт/стоп неће интервенисати ни када је мотор хладан. Рачунар зна да је мотор најефикаснији када је потпуно загрејан. Зато ће одржавати мотор у раду док не постигне оптималну радну температуру.
На инструмет табли тада ће се појавити црвени симбол старт/стоп система (слово А окружено линијом са стрелицом) или нека друга порука да систем не ради, односно да не искључује мотор.
Старт/стоп неће радити ни када је одабран степен преноса за вожњу уназад (рикверц), када је активна помоћ при паркирању, као и када крећете на узбрдици. Не ради ни када је отворен поклопац мотора или када откопчате сигурносни појас.