ПРОДАЈЕТЕ АУТОМОБИЛ? Помоћу ових савета саставите ИДЕАЛАН текст огласа!
Тачно и умерено!
Добар ауто оглас треба да буде привлачан и пун описа како би привукао потенцијалног купца, али такође и умерен, пошто се на основу "вриштећих" хвалоспева неретко помисли да је реч о некој врсти преваре.
Колико пута сте прочитали ауто оглас који делује прилично иритирајуће? Пун разних флоскула, као што су „фул фулова“, „без улагања“, „без огреботине“... А када одете да погледате аутомобил, схватите да „фул фулова“ ипак не подразумева кожна седишта, да клими треба „само допунити фреон“ и да огреботина заиста нема, али има улубљења.
Поседовање аутомобила подразумева да сте у једном тренутку купац, а у другом продавац. Стога све савете схватите као помоћ и купцима и продавцима, пошто ће можда неки продавци бити увређени овим текстом, нарочито они који се професионално баве продајом аутомобила. Дакле, никоме не држимо страну.
Пазите на тачност података
Подразумева се да основни подаци треба да буду исправно попуњени, као што су годиште, снага, гориво, мотор, итд. Ипак, поједини продавци и овде праве ненамерне грешке, па се потрудите да проверите све пре него што потврдите оглас.
Овај савет делује банално, али будите уверени да многи греше, без обзира да ли је реч о снази мотора (kW против КС), врсти каросерије или цени.
Тако ћете избећи, на пример, да у огласу пише како је ваше возило прешло 1850000 уместо 185000 км (само једна нула разлике) и да иде на метан уместо на плин (и код падајућих листа се лако погреши). Проћи ће много времена док схватите зашто вас нико не зове...
Поставите што више фотографија
Сликајте из што више углова, не заборавите унутрашњост, обухватите и поједине детаље, нарочито оне којима можете да се похвалите; нпр. крупан план кожних седишта уколико су очувана, ручицу мењача и слично.

ЛИСАЦ СТАРИ! Милету жена купила МЕРЦЕДЕС са посебним РАЗЛОГОМ, он је невиђено ПРЕВЕСЛАО! Урнебес (ВИДЕО)
Сликајте оштећења и огреботине, а касније у коментару огласа објасните како је оштећење настало, колико може да кошта да се поправи, колико је огреботина дубока и слично. Тако ће купац стећи поверење да не кријете ништа, нарочито када дође на лице места и види да нисте покушали да га обманете.
У таквим случајевима је врло корисно да приликом првог разговора са потенцијалним купцем нагласите како сте приликом одређивања цене узели у обзир и то оштећење, те да не покушава да обара цену на основу њега.
Квалитет фотографија
Данас многи мобилни телефони могу да направе више него пристојне фотографије, али ипак треба имати мирну руку и одговарајуће временске услове – сумрак, сувише облачно или сунчано време довешће до мутних, нејасних или фотографија лошег квалитета.
Нађите пристојну локацију за сликање
Passat караван испред неког амбара не оставља нарочито позитиван утисак. Исто важи и за фотографије направљене испред ауто перионице, при чему је очигледно да је ауто мокар.
Не морате да га сликате испред (београдске) Арене, у парку поред неког споменика и слично – важно је да ауто буде у центру пажње, а не објекти иза њега, нарочито они који могу да се схвате негативно.
Фотографија испред куће, са гаражом у позадини, са друге стране, може да делује врло позитивно, пошто (теоретски) доказује да је ауто заиста паркиран у гаражи.
Скривање таблица
Уколико сте одлучили да на фотографијама регистарски број буде скривен, то можете врло лако да урадите на компјутеру. Није вам потребан Пхотосхоп – програм Паинт, који може да се нађе на сваком компјутеру, сасвим је довољан.
Скривање таблица се завршава са неколико потеза и кликова мишем. Замолите некога да вам то уради, уколико нисте довољно вични.
У крајњем случају, залепите неки папир или новине преко таблице, али немојте да стављате кухињску крпу...
Дајте реалан опис аутомобила
Шта је реалан опис? Ово је већ филозофско питање. Опишите оно што ће потенцијални купац уочити на први поглед када дође да га види уживо. Направите компромис између позитивног и негативног, у складу са ценом коју тражите.
Нема сврхе да кријете очигледно. Само се доводите у ситуацију да морате да смишљате лажи када стигне купац. Код многих продаваца влада уверење да ако „навучете“ купца да дође, да ћете успети некако да га обрлатите на лицу места или ће он купити ауто, какав год био, само да се не враћа празних руку кад је већ прешао толики пут...
Као нов, фабричко стање, без огреботине, без улагања, јединствен, најбољи у Србији... Описи стања возила неретко прелазе границе доброг укуса. Ипак, ако желите да продате ауто, морате и да га хвалите.
Први власник
Израз „први власник“ значи да сте ви заиста први власник, то јест, купили сте га као потпуно ново возило, а не да сте први и једини власник од када је ауто увезен у Србију.
Имајте у виду да ћете многе потенцијалне купце у старту одбити уколико покушате да им „продате“ ову причу.
Сервисна књижица
Уколико продајете ауто стар десетак година са сервисном књижицом у коју су уписана три мала сервиса и притом у огласу наглашавате постојање сервисне књижице, једино што можете да постигнете јесте губитак поверења потенцијалног купца.
Истина, теже је наћи нешто старији аутомобил са оригиналном сервисном књижицом.
Коришћење великих слова
Генерално, на интернету се писање великим словима сматра викањем, што је непристојно.
Многи су, међутим, уверени да ће текст огласа (опис огласа) привући више потенцијалних купаца уколико буде написан великим словима. Не осуђујемо никога – само покушавамо да помогнемо да ваш оглас буде што прегледнији и читљивији.