СИТНА СТВАР, ВЕЛИКА ГРЕШКА: Не чује се, не светли, али прави ОГРОМАН ПРОБЛЕМ у вожњи - Скоро сви возачи касне с овим
Колико често треба мењати метлице брисача и како препознати да су истрошене?
Редовно одржавање аутомобила обично значи замену уља, проверу притиска у гумама и слично. Метлице брисача, међутим, често остају занемарене – све док се на ветробрану не појаве трагови које киша или снег више не могу да уклоне.
У најбољем случају то је сметња, а у најгорем озбиљан безбедносни ризик због смањене видљивости, пише Јалопник.
Иако не постоје прецизна истраживања, једно старије истраживање спороведено у САД показује да око две трећине возача мења метлице једном годишње, док готово четвртина чека и до три године.
Произвођачи углавном препоручују замену на сваких 12 месеци, али реални услови вожње често захтевају и чешћу промену.
Сунце, УВ зрачење, велике температурне разлике и обилне падавине убрзавају пропадање гуме на брисачима. Временом метлице губе еластичност, не належу равномерно на стакло и остављају трагове, прескачу или шкрипе.
Додатни проблем је прљавштина на ветробрану, која попут шмиргле троши ивицу метлице при сваком покрету. Због тога метлице у кишним или екстремним климама трају краће, а ни избор материјала није занемарљив – силиконске обично имају дужи век од класичних гумених.
Како препознати да је време за замену?
Први знаци су фине пруге, замућење и делови стакла који остају необрисани. Касније се могу појавити ситне пукотине или оштећења на ивици метлице.
Ако приметите прескакање, шкрипу или мрље које се не уклањају – време је за нову гарнитуру.
Редовна визуелна контрола и једноставно чишћење (сунђером са сапуницом или течношћу за прање стакала) могу продужити век метлица.
Избегавајте коришћење брисача на сувом стаклу и зими не укључујте их док се лед на ветробрану не отопи.
Замена метлица је један од најјефтинијих и најлакших "уради сам" захвата.
Битно је само да буду компатибилне са вашим аутомобилом – старе се скидају притиском на копчу, а нове једноставно "кликну" на своје место.