СТАРОСТ ЗА ВОЛАНОМ: Тренутак када стручњаци кажу - ДОСТА
Старење често доноси физичке и когнитивне промене које могу утицати на способност безбедне вожње.
Иако многи старији возачи и даље без проблема управљају аутомобилом, стручњаци упозоравају да не постоји универзална старосна граница када треба престати да возите.
Према здравственим институцијама као што је "Каисер Перманенте", одлука треба да буде индивидуална и да зависи од здравственог стања, вида, рефлекса и доступности алтернативног превоза, пише Јалопник.
Ипак, статистике показују да возачи старији од 70 година имају повећан ризик од саобраћајних незгода, а они старији од 80 година учествују у сударима чешће него готово све друге старосне групе.
У САД се законска правила разликују од државе до државе. Негде не постоји посебна старосна граница, док друге савезне државе захтевају чешће обнове дозволе, тестове вида или чак лекарске прегледе након одређене доби.
Проблем у САД, као и у већини развијених земаља, постаје све израженији јер популација стари – до 2030. године сви припадници "беби бум" генерације имаће 65 или више година.
Многи старији настављају да возе како би задржали независност, посебно у срединама где не постоји развијен јавни превоз.
Стручњаци истичу да безбедност у саобраћају не зависи само од година, већ од реалне способности возача.
Због тога су, уз здравствене провере, кључни и бољи јавни превоз, као и подршка породице и заједнице старијим особама које размишљају о престанку вожње.