СРБИ, НАВАЛИТЕ: Култни ауто је поново ту - Стигао нови модел чувеног "фиће"
Модел комбинује италијански дизајн са савременом технологијом, настављајући наслеђе бренда. Планирано је да се до краја године произведе преко 5,000 јединица
Фиат 500 наставља да осваја срца возача широм света захваљујући доласку новог хибридног модела, представљеног у Торину током посебног медијског догађаја од 21. до 28. новембра.
Фиат 500 Хибрид представља ново поглавље у путовању компаније "Фиат", комбинујући богато наслеђе бренда са најсавременијом технологијом, док истовремено слави безвременску лепоту и душу италијанског дизајна.
Овај посебан тренутак такође означава везу модела са фабриком "Мирафјори" у Торину, првобитним местом рођења модела Фиат 500 1957. године. Производња новог 500 Хибрида званично је почела у новембру у фабрици Кароцери Мирафјори у Торину, са циљем да се до краја године произведе преко 5.000 јединица.
Са пуним капацитетом, очекује се да ће фабрика "Мирафјори" повећати своју годишњу производњу за око 100.000 додатних јединица, јачајући своју стратешку улогу у "Фиат" индустријском отиску и још једном славећи везу између бренда и његовог родног града.
Производња аутомобила "фијат 500" званично је започела 4. јула 1957. године у Италији. Први модел "новог фијата 500" (познатији првобитно као "ћинквећенто") наставио је традицију "фијата 600" произведеног две године раније. Дизајнирао га је Данте Ђакоза, а овај аутомобил био је у Италији рекламиран као јефтино, функционално и економично возило - баш онакво какво је било потребно становништву послератног доба.
Овај модел је напред имао два седишта, а позади клупу на којој су могле да се превезу две особе и терет до 70 килограма. Прве две године, аутомобил није био посебно популаран, али је у том периоду почела са производњом и "спорт" верзија са 21.5 КС потпуно металним кровом (за разлику од стандардног модела где је кров имао платно).
Једна од многих занимљивих (мада не и безбедних) карактеристика "фијата 500" била су тзв. "смртоносна врата". Наиме, у питању су била врата која су заварена на свом задњем делу, тако да, уколико би се отворила током вожње, то је могло да има фаталне последице по онога ко седи са те стране аутомобила.
Као што је његова симболика била важна у Италији, популарни "фића" одиграо је веома важну улогу и на простору некадашње СФРЈ - после Другог светског рата, а и деценијама касније, био је то једини аутомобил који се производио у Југославији, означивши тиме индустријализацију и "доба фабрика".
Овај "фића" био је заправо Застава 750 и рађен је по лиценци Фијата, наравно, а производио се у Југославији од 1955. до 1985. године. Разлог што је почео да се прави пре 1957. (као оригинални "фијат 500") био је то што је "наш фића" рађен по узору на "фијат 600", претходника италијанске легенде.
Крагујевачка Застава је, током ових 30 година производње, направила више од 920.000 возила - а последњи "фића" је направљен у Крагујевцу 18. новембра 1985. године.