SRBI, NAVALITE: Kultni auto je ponovo tu - Stigao novi model čuvenog "fiće"
Model kombinuje italijanski dizajn sa savremenom tehnologijom, nastavljajući nasleđe brenda. Planirano je da se do kraja godine proizvede preko 5,000 jedinica
Fiat 500 nastavlja da osvaja srca vozača širom sveta zahvaljujući dolasku novog hibridnog modela, predstavljenog u Torinu tokom posebnog medijskog događaja od 21. do 28. novembra.
Fiat 500 Hibrid predstavlja novo poglavlje u putovanju kompanije "Fiat", kombinujući bogato nasleđe brenda sa najsavremenijom tehnologijom, dok istovremeno slavi bezvremensku lepotu i dušu italijanskog dizajna.
Ovaj poseban trenutak takođe označava vezu modela sa fabrikom "Mirafjori" u Torinu, prvobitnim mestom rođenja modela Fiat 500 1957. godine. Proizvodnja novog 500 Hibrida zvanično je počela u novembru u fabrici Karoceri Mirafjori u Torinu, sa ciljem da se do kraja godine proizvede preko 5.000 jedinica.
Sa punim kapacitetom, očekuje se da će fabrika "Mirafjori" povećati svoju godišnju proizvodnju za oko 100.000 dodatnih jedinica, jačajući svoju stratešku ulogu u "Fiat" industrijskom otisku i još jednom slaveći vezu između brenda i njegovog rodnog grada.
Proizvodnja automobila "fijat 500" zvanično je započela 4. jula 1957. godine u Italiji. Prvi model "novog fijata 500" (poznatiji prvobitno kao "ćinkvećento") nastavio je tradiciju "fijata 600" proizvedenog dve godine ranije. Dizajnirao ga je Dante Đakoza, a ovaj automobil bio je u Italiji reklamiran kao jeftino, funkcionalno i ekonomično vozilo - baš onakvo kakvo je bilo potrebno stanovništvu posleratnog doba.
Ovaj model je napred imao dva sedišta, a pozadi klupu na kojoj su mogle da se prevezu dve osobe i teret do 70 kilograma. Prve dve godine, automobil nije bio posebno popularan, ali je u tom periodu počela sa proizvodnjom i "sport" verzija sa 21.5 KS potpuno metalnim krovom (za razliku od standardnog modela gde je krov imao platno).
Jedna od mnogih zanimljivih (mada ne i bezbednih) karakteristika "fijata 500" bila su tzv. "smrtonosna vrata". Naime, u pitanju su bila vrata koja su zavarena na svom zadnjem delu, tako da, ukoliko bi se otvorila tokom vožnje, to je moglo da ima fatalne posledice po onoga ko sedi sa te strane automobila.
Kao što je njegova simbolika bila važna u Italiji, popularni "fića" odigrao je veoma važnu ulogu i na prostoru nekadašnje SFRJ - posle Drugog svetskog rata, a i decenijama kasnije, bio je to jedini automobil koji se proizvodio u Jugoslaviji, označivši time industrijalizaciju i "doba fabrika".
Ovaj "fića" bio je zapravo Zastava 750 i rađen je po licenci Fijata, naravno, a proizvodio se u Jugoslaviji od 1955. do 1985. godine. Razlog što je počeo da se pravi pre 1957. (kao originalni "fijat 500") bio je to što je "naš fića" rađen po uzoru na "fijat 600", prethodnika italijanske legende.
Kragujevačka Zastava je, tokom ovih 30 godina proizvodnje, napravila više od 920.000 vozila - a poslednji "fića" je napravljen u Kragujevcu 18. novembra 1985. godine.