СРБИ ПОЛУДЕЛИ ЗБОГ ЊИХ: Ово су најпопуларнији модели аутомобила у нашој земљи
Трендови у аутомобилској индустрији се мењају сваке године: неки модели губе на популарности док их други замењују. Међутим, најтраженији половни аутомобили често постају мета непоштених продаваца.
Због велике тражње за овим моделима, продавци неретко скривају претходна оштећења или фалсификују километражу како би постигли вишу цену.
Стручњаци компаније царВертицал, специјализоване за податке о возилима, спровели су истраживање у Србији и открили који су модели изазвали највеће интересовање у првих шест месеци 2025. године.
Према анализи платформе царВертицал, најчешће провераван модел у Србији у протеклих шест месеци био је Volkswagen Голф, који је чинио 3,3% свих извештаја.
Следе Шкода Оцтавиа (2,9%), Volkswagen Passat (2,7%), Peugeot 3008 (2,7%), Renault Мéгане (2,7%), Шкода Суперб (2,7%), Опел Астра (2,5%), Peugeot 308 (2,5%), Ауди А4 (2,3%) и Ауди А6 (2,2%).
У поређењу с истим периодом прошле године, већина водећих модела задржала је своје позиције. Међутим, 2025. године Шкода Суперб је заменила Цитроëн Ц4.
-Аутомобилски трендови у Србији се споро мењају - немачке марке попут Volkswagena, Шкоде и Аудија настављају да доминирају на тржишту половних возила. Иако су на путевима присутне различите марке аутомобила, већина српских возача и даље преферира проверене европске произвођаче. Мало је вероватно да ће се то ускоро променити - каже Матас Бузелис, стручњак за тржиште возила у компанији царВертицал.
-Генерално гледано, код купаца у Србији и даље су кључни фактори цена, трошкови одржавања и потрошња горива. Ово објашњава зашто су Шкода, VW Голф и Ауди А4 толико доминантни, док су, на пример, премијум брендови атрактивнији, али истовремено носе и већи ризик приликом куповине.
Из нашег искуства такође се може приметити да је Шкода врло доминантна, како на тржишту нових, тако и на тржишту половних возила. Као што је већ поменуто, цена је главни фактор и то је један од кључних разлога за снажну позицију Шкоде. Међутим, не треба занемарити ни поузданост ових аутомобила, као ни њихову одличну вредност при препродаји, што купцима олакшава каснију замену возила - додаје Димитрије Ристовски из компаније АутоНатион.