СТРУЧЊАК УПОЗОРИО ВОЗАЧЕ: "Никада немојте овако точити гориво"
Експерт за аутомобиле Брајан Рајдер, који тестира широк спектар нових и класичних модела аутомобила на Јутјуб каналу Регулар Цар Reviews и дели савете како би пратиоцима помогао да избегну скупе поправке, упозорио је возаче на уобичајену грешку која се дешава приликом доливања горива.
У објављеном видеу, Брајан саветује возаче да престану да доливају гориво у резервоар након што окидач пумпе „шкљоцне“ јер наставак пуњења може изазвати проблеме, преноси Express.
„Никад не сипајте гориво у свој ауто на овакав начин. Ако чујете шкљоцање када пуните, одмах престаните. Немојте додавати више“, рекао је Брајан, објашњавајући: „У ствари сипате гориво у отвор резервоара, а то није добро. Немојте то радити.
Када пуните аутомобил горивом, скоро увек ћете приметити да пумпа „кликне“ када гориво достигне максимални препоручени ниво у резервоару. У том тренутку, возачи не би требало да додају више горива јер оно може остати у вратима за пуњење, што може проузроковати загревање и ширење горива – што заузврат може довести до уласка вишка горива у филтер са активним угљем у кабини. Ако дође до овог проблема, може доћи до разних проблема, укључујући потешкоће при покретању мотора, повећане емисије и активирање лампице „проверите мотор“.
Брајан је истакао да проблеми изазвани тако лошом навиком сигурно надмашују све предности које возачи мисле да добијају од додатног горива.
„Осим тога, ако имате старије возило, колико заиста доприноси неко додатно гориво? На путу ћете имати проблема само за око пола километра додатног домета“, нагласио је он.
Уместо тога, стручњак саветује возаче да увек пуне само онолико горива колико је потребно и да редовно допуњују гориво кад год је то потребно. Међутим, док возачи могу оштетити аутомобил препуњавањем, многи стручњаци упозоравају да до сличних проблема може доћи ако возачи не напуне довољно горива.
Они који увек возе аутомобиле на „резерви” тако што при свакој посети бензинској пумпи точе само неколико литара, ризикују да оштете пумпу за гориво, која је иначе хладна јер је окружена течношћу. Ако дође до квара при прегревању, мотор ће брзо почети да губи снагу или ће се угасити и на крају потпуно отказати јер гориво неће стићи до погонског система.