Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

Технички ускоро јефтинији и једноставнији?

21.02.2022. 16:24
Пише:
Србија Данас/Б92
Tehnički pregled
Технички преглед / Извор: Профимедиа/илустрација

Контрола исправности аутомобила могла би да појефтини у наредних три до шест месеци, захваљујући измени Правилника о подели моторних и прикључних возила на којима тренутно ради Министарство унутрашњих послова.

Ова корекција прописа ће омогућити да се на техничком прегледу истовремено проверавају два четвороточкаша, сазнају Новости.

То значи да ће контролори у току дана моћи да прегледају више возила, што ће допринети снижавању цена и мањим гужвама.

Подсетимо, Влада Србије је почетком фебруара прописала да се технички прегледи за путничке аутомобиле не могу наплаћивати скупље од 6.020 динара, нити јефтиније од 3.070.

"Од 6. јула када је почела примена нових правила и снимања комплетног тока прегледа, успорен је читав процес, па провера једног возила траје од 45 до 50 минута", објашњава саговорник Новости.

Tehnički pregled
Технички преглед / Извор: Профимедиа/илустрација

"Ово је разлог што МУП ради на изменама Правилника".

То би требало да се заврши у наредних три до шест месеци, а онда се очекује и пад цене. Ако се за 50 до 60 одсто повећа фреквенција прегледаних возила, то значи и да ће се брже завршавати провера и да ће се смањити чекања.

Нови проблем - недостатак стручне радне снаге

Међутим, питање је да ли ће све ићи у планираном правцу. Како објашњавају у једној познатој агенцији за технички преглед у Београду, на нашем тржишту је велики дефицит контролора.

То значи да ће бити тешко да се на каналима обезбеди довољан број радника за истовремену проверу исправности два возила.

"Ми већ два месеца тражимо контролора, плата није спорна, од тог посла може пристојно да се заради", објашњава Синиша Тодоровић, који прегледа исправност аутомобила.

"Разлог је недостатак кадрова са потребном стручном спремом и искуством. С друге стране, они који имају дозволе за управљање возилима за све категорије, радије одлазе као возачи у Словенију, јер им се то више исплати него да раде овде као контролори. Тамо добијају лиценце и могу да возе на простору читаве ЕУ."

Он каже да је на техничком прегледу ситуација иста од када је половином прошле године почела примена нових правила, велике су гужве и дуго се чека на термин. Раније је успевао да прегледа око 18 возила дневно, а сада 10 до 12.

Код њих је, како наводи, увек све заузето више дана унапред. Возачи се не жале на цену, већ им је најважније да дођу до термина и да успешно заврше проверу.

Друштвеним мрежама круже примери незаконитог наплаћивања

Поједини су се досетили како да доскоче одлуци Владе о максимално дозвољеној цени за проверу исправности возила од 6.020 динара, па су почели да наплаћују и 300 динара за обрасце.

Један такав рачун ауто-центра из Панчева кружи друштвеним мрежама изазавајући многобројне коментаре. Њихов контролор није одговорио зашто имају и овај додатни намет.

Како каже, "управо се вратио са одмора и не зна о чему се ради".

На другим местима за технички преглед тврде да је ово, вероватно, изоловани случај, јер се готово сви држе прописане цене и не наплаћују никакве обрасце.