ТЕШКИ ДАНИ ЗА ГИГАНТА: Harley-Davidson забележио пад продаје на глобалном нивоу!
Кују се нови планови...
Најпознатији светски бренд-произвођач двоточкаша, Harley-Davidson је пре пар дана представио свој финансијски учинак за треће тромесечје 2023. Иако је извршни директор Јохен Цајц истакао позитивне вести о порасту малопродаје ЦВО (Цустом Вехицле Оператионс) од 25 одсто, дубље испитивање прихода откривају нешто другачију слику.
ВЕЧИТА ДИЛЕМА: Да ли притискати квачило када палите аутомобил?
Честа навика коју возачи практикују на семафору штетна је за ауто и може да вас "опали по џепу"
ШОКАНТАН ВИДЕО: Мотоциклиста је неким чудом остао жив, ОВО ЈЕ ПОРУЧИО ВОЗАЧИМА
Ако нисте знали, Harley-Davidson користи сегментирану структуру извештавања, која се састоји од три кључна дела: Harley-Davidson Мотор Company (обухвата све мотоцикле осим LiveWire), Harley-Davidson Финанциал Сервицес и LiveWire. Ова структура постоји од када је LiveWire издвојен у посебан ентитет 2022. Заједно, ови сегменти чине Harley-Davidson Инцорпоратед, ентитет одговоран за консолидоване финансијске резултате. У поређењу са трећим тромесечјем 2022. године, Мотор Company је пријавила пад профита од 24 одсто. Ова најава је довела до пада акција компаније за 11 одсто, преноси Ројтерс.
Harley-Davidson је открио пад малопродајне продаје за све своје моделе, искључујући LiveWire, у различитим глобалним регионима током трећег тромесечја 2023. Свеукупно, светска продаја је пала за 16 одсто у односу на претходну годину. Регионални преглед продаје открива следеће:
- Северна Америка: Продаја у трећем тромесечју 2023. забележила је пад од 15 одсто у поређењу са истим периодом 2022.
- Европа, Блиски исток и Африка (ЕМЕА): Продаја у овом комбинованом региону опала је за 13 одсто.
- Азијско-пацифички регион: Продаја је забележила значајан пад од 24 одсто.
- Латинска Америка: Продаја у Латинској Америци је такође опала за 11 одсто у трећем тромесечју 2023.
Када је LiveWire у питању, важно је напоменути да Harley-Davidson користи јединствени приступ извештавању за бројеве везане за овај бренд. Док се статистика за мотор са унутрашњим сагоревањем (ИЦЕ) ентитета Harley Давидсон Мотор Company односи директно на продају мотоцикала у сваком региону и глобално, LiveWire бројке користе другачију терминологију – "Пошиљке електричних мотоцикала" уместо "продаје".
У трећем тромесечју 2023. компанија је пријавила испоруку укупно 50 LiveWire електричних мотоцикала. Ово представља значајно смањење од 76 одсто у поређењу са испорукама у истом периоду 2022. године, које су износиле 206 јединица. Важно је разјаснити да у овим бројкама нема грешке у куцању; само 50 ЛивеВире мотоцикала је испоручено током поменутог периода.
Искрено речено, вреди признати да је LiveWire још увек у раној фази и да се иновативне технологије и подухвати често суочавају са почетним изазовима. Поред тога, Harley-Davidson је тек недавно представио своје електричне мотоцикле на европском тржишту. Док су возачи у Европи и Азији брже прихватили електричне мотоцикле уопште, исто се не може рећи за америчко тржиште. Како LiveWire успоставља своје присуство у Европи и истражује тржишта изван САД, посебно са понудама као што је С2 Дел Мар, можда ће пронаћи пријемчивију публику и утрти пут за будући раст.