Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Тојота и Лексус више неће имати В8 агрегат

17.08.2020. 16:00
Пише:
Србија Данас / Ауто Блог
lexus_lfa
lexus_lfa / Извор: Профимедиа/илустрација

Штета...

Информације које стижу из Јапана тврде да компанија Toyota отказује развој својих В8 мотора. Недавно смо имали сличне вести да BMW избацује свој quad-turbo дизел, као и да VW укида В8 за моћног Тоурега.

Како пишу Вреле Гуме, укидање Toyota В8 агрегата значило би вероватно крај за модел Lexus ЛЦ Ф, бар онај са овим мотором испод хаубе. На Toyotu, као и друге произвођаче аутомобила, негативно је утицала пандемија коронавируса и глобална криза која се тек очекује. То је јапански бренд наводно подстакло да усмери сво фокус на В6 моторе са турбопуњењем, као и на хибридно – електричне погонске склопове.

Мерцедес жели да уведе ваздушни јастук за путнике на задњем седишту

Мерцедес жели да уведе ваздушни јастук за путнике на задњем седишту

Хибридни Јарис за Европско тржиште има 116 коњских снага

Хибридни Јарис за Европско тржиште има 116 коњских снага

КИА унапредила модел Стониц

КИА унапредила модел Стониц

Вест је објавио јапански Mag-X, али није изнето превише детаља. Ако је информација тачна, то би значило и да је Toyota В8 са двоструким турбо-мотором развијен за тркачку верзију Lexus ЛЦ за овогодишњих 24 сата Нурбургрингу, отказан. Lexus се обавезао да ће овај мотор након тога понудити у будућим путничким аутомобилима. Вероватно би дебитовао у дугоочекиваном моделу ЛЦ Ф наредне године.

У јуну је одвојена вест из Јапана тврдила да је Lexus одлучио да прекине пројекат ЛЦ Ф. Наводно, због трошкова и радне снаге потребних за довршетак развоја аутомобила и избацивање на тржиште. Очекивало се да ће нови twin-turbo В8 запремине 4,0 литра испоручивати више од 600 кС. У исто време се тврдило да је Toyota наставила да развија овај агрегат. Као и да ће га користисти за своје пицк-уп камионе у Северној Америци

Такође се веровало да би ЛЦ-ов петолитарски В8 требало да замени овај нови 4,0-литарски twin-turbo В8. Ако је веровати Mag-X магазину, то више није опција.