УКЛАЊАЈУ СЕ ГУМЕ ИЗ ГЕПЕКА: Проверите пре него што останете немоћни на путу!
Зашто већина нових аутомобила више не долази са резервним точком? Неки разлози вам вероватно већ падају на памет, а ми ћемо их сабрати на једном месту.
Један од главних разлога је смањење трошкова производње. Сваки евро је битан, а избацивањем резервног точка и гуме произвођачи остварују значајне уштеде.
Наравно, многи ће вам радо продати резервни точак, било пуне или смањене димензије, као део додатне опреме.
Други разлог је смањење потрошње горива и емисије штетних гасова. Иако је разлика минимална, сваки грам ЦО₂ је важан произвођачима приликом тестирања и пријављивања потрошње надлежним телима, попут оних у Европској унији.
Мања емисија значи мање казне за прекорачење дозвољених вредности. Иначе, гума, точак и дизалица могу да теже преко 20 килограма.
Трећи разлог се односи на хибриде и електрична возила. Код ових аутомобила је важно додатно смањити масу да би се повећала ефикасност и домет. Посебно код хибрида, батерија се често налази управо на месту предвиђеном за резервни точак.
Ако аутомобил не долази са резервном гумом, обично је опремљен сетом за крпљење гуме и компресором. Међутим, у случају да вам пукне гума, то је само привремено решење. Ако је оштећење веће, тај комплет вам неће бити од помоћи.