Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ВЕЋИНА НЕ БИ НИ ПРЕТПОСТАВИЛА: Да ли бисте знали који је ово аутомобил да га видите на улици?

26.06.2023. 10:15
Пише:
Србија Данас
automobil
аутомобил / Извор: Фото: Youtube printscreen/ ХубНут

Купе какав се ретко среће.

Renault Алпине ГТА је спортски купе аутомобил који је производио француски произвођач Алпине у власништву Реноа између касне 1984. и 1995. године. 

ЈЕДНА ОД НАЈСТРЕСНИЈИХ СИТУАЦИЈА ЗА СВЕ ВОЗАЧЕ: Шта урадити кад аутомобил НЕЋЕ да УПАЛИ?

ЈЕДНА ОД НАЈСТРЕСНИЈИХ СИТУАЦИЈА ЗА СВЕ ВОЗАЧЕ: Шта урадити кад аутомобил НЕЋЕ да УПАЛИ?

ЗА ВОЛАНОМ СТЕ БЕЗ МАЈИЦЕ: Ево шта се дешава кад вас ПОЛИЦИЈА ЗАУСТАВИ

ЗА ВОЛАНОМ СТЕ БЕЗ МАЈИЦЕ: Ево шта се дешава кад вас ПОЛИЦИЈА ЗАУСТАВИ

ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЧУЛИ ЗА ЊЕГА: Ако путујете у ГРЧКУ, обратите пажњу на овај саобраћајни знак

ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЧУЛИ ЗА ЊЕГА: Ако путујете у ГРЧКУ, обратите пажњу на овај саобраћајни знак

Гранд Тоурисме Алпине (или ГТА) је спортски модел аутомобила који производи француски произвођач Алпине, лансиран 1985. Он је наследник Алпине А310, а први Алпине произведен 100% од стране Реноа.

Био је то први аутомобил који је Алпине лансирао у власништву Реноа (иако је Алпине био повезан са Реноом дуги низ година, а његови ранији модели су користили много Реноових делова). Дужи, шири и виши, ефикасно је ажурирао дизајн свог претходника, Алпине А310, ажурирајући силуету тог аутомобила модерним дизајнерским карактеристикама као што су браници интегрисани у каросерију и троугласти Ц-стуб са великим задњим ветробраном.

Као и његов претходник, користио је В6 ПРВ мотор са задњим мотором, уз широку употребу полиестерске пластике и фибергласа за панеле каросерије што га чини лакшим и бржим од ривала као што је Porsche 944. Простор за путнике је повећан, чинећи задње седиште корисније, док је опрема била много комплетнија и сада је укључивала предмете као што су браве за напајање.

Био је то један од најаеродинамичнијих аутомобила свог времена, а атмосферска верзија је постигла рекордни коефицијент отпора од 0,28 у својој класи. Због већих гума и потребе за више усисника за хлађење, Турбо коефицијент отпора је био нешто већи: 0,30. Назив ГТА, који се користи за означавање читавог асортимана ове генерације. На већини тржишта, аутомобил је био под називом Renault Алпине В6 ГТ или као Renault Алпине В6 Турбо. У Великој Британији се продавао једноставно као Рено ГТА, пошто је Сунбеам (а затим Крајслер/Талбот) користио значку "Алпине" од 1950-их.

Уместо да буде изливена у једном комаду као код претходног А310, каросерија новог Алпине-а је обликована у великом броју малих одвојених панела. Ово је захтевало значајан ремонт фабрике Алпине, остављајући само машине за пескарење нетакнуте. Аутомобил је такође био знатно ефикаснији за производњу, при чему је време потребно за израду готовог аутомобила пало са 130 на 77 сати – што је још увек било дуго, али прихватљиво за специјалне аутомобиле мале запремине.

ПРВ мотор у атмосферском моделу био је идентичан верзији коришћеној у Реноу 25, агрегату од 2849 cc koji производи 160 КС. Мали добитак снаге компензовао је повећање тежине за 92 кг. Такође је био доступан и снажнији модел са турбо пуњењем, који је користио мању запремину (2,5 литара).

Први представљени модел био је В6 ГТ (Д 500), који је ушао у производњу у новембру 1984. године, иако су фотографије објављене у септембру 1984. године. Ауто је први пут приказан на Амстердам Раи-у 1985. године, одмах након чега је такође кренуо у продају.