Возите дизелаше старије од овог годишта? Можете да се опростите од њих јер ускоро СВИ иду на ОТПАД
Европски званичници имају јасан план како да уклоне "прљаве дизелаше" са путева. Стратегија постоји већ дуго, али ће им требати још мало времена да је спроведу у дело.
Недавно смо сазнали за чишћење које Брисел планира да спроведе на дизел аутомобилима под изговором смањења узрока несрећа на европским путевима, а већ су пронашли и методу. Ако сте уклонили ДПФ филтер честица (а то није једино на шта циљају), већ можете размишљати о куповини аутомобила... Не бензинског, јер су и они на радару.
Брисел више не жели дизел аутомобиле, без обзира на то колико новца произвођачи троше на системе против загађења. Међутим, не могу да "дирну" оне најсавременије јер су у складу са свим протоколима о емисијама. Други старији дизел аутомобили не само да не задовољавају прописе, већ их заправо заобилазе.
Циљ: аутомобили између 2011. и 2015. године
То су возила одобрена према стандардима Еуро 4 и Еуро 5, посебно она регистрована између 2011. и 2015. године. Велика већина њих је улазила под оцену "врло добро", али тада је филтер честица почео да ствара проблеме. Његова замена била је прескупа, па је друга опција била да се оштети. На тај начин, увек ће бити ту чак и ако не ради.
У овом тренутку Европа зна да на путевима постоје милиони дизел аутомобила које жели да уклони са саобраћајница. Провера присуства ДПФ-а представља главобољу на техничким прегледима возила, па Брисел тражи начин да провери ефикасност филтера, а не само његово присуство.
Европски техничари знају да је једно решење мерење непрозирности издувних гасова, али то није метода коју жели Европски парламент. Наводно није баш поуздана и могла би да да лажно позитиван резултат.
Нови тестови долазе брже него што мислите
Упркос томе, Европа жели да дизел мотори Еуро 4 буду у складу са њим. Насупрот томе, дизел мотори Еуро 5 из 2009. године, када је филтер постао обавезан, биће тестирани бројачем честица у празном ходу током 30 секунди. Тест мери честице садржане у издувним гасовима по кубном центиметру.
Овим тестом утврдиће се да ли је филтер честица инсталиран и да ли ради исправно. Ако сте га одлучили да деинсталирате, онемогућите му рад или вам се зачепио или изгорио, имаћете проблем након што се овај протокол имплементира.
Неће бити потребно дуго, јер се већ спроводи у Холандији, Белгији, Швајцарској и Немачкој. Још неколико стотина километара и ево протокола на нашим вратима. Заправо, пола милиона дизел аутомобила опозвано је у Немачкој због неисправног ДПФ филтера.
Будући да су тестови емисије честица обавезни у земљама ЕУ, јасно је да ће се спроводити и у другим земљама. Међутим, мораће се договорити о максималним ограничењима, јер се она тренутно разликују у зависности од региона.
Али то није све, јер је Европа такође заинтересована за утврђивање зашто нивои честица могу бити посебно високи у одређеним аутомобилима. Ове честице су последица нивоа чађи коју ствара мотор и издувни гасови, а узроци нису искључиво еколошки.
Такође вас могу ухватити са "прстима у џему" ако сте деактивирали ЕГР вентил, ако систем убризгавања горива закаже или ако се у уљу открије превише горива. Стога, будите опрезни.
Уклањање хиљада аутомобила из саобраћаја због загађења побољшаће квалитет ваздуха, али ће и присилити многе породице да купе нови аутомобил. Неће имати проблема са хибридним или електричним аутомобилом, али ако је реч о дизел аутомобилу, мораће испунити те услове или прећи на бензински аутомобил, који је, засад, безбедан.
Засад, јер земље попут Холандије спроводе испитивања како би прошириле методу бројања честица на аутомобиле са бензинским моторима са директним убризгавањем, за које се данас сумња да велика већина такође емитује значајне нивое честица.