Врео асфалт и пљусак – зашто је то најопаснија комбинација за возаче
Летњи дани у Србији често доносе високе температуре, а затим и изненадне олује. Када се врели асфалт сусретне са првим капима кише, долази до стварања танког слоја прљавштине, уља и гуме који пут претвара у “клизалиште”. Ова појава је посебно опасна у првих неколико минута пљуска.
Зашто је комбинација врелог асфалта и кише опасна? На површини пута током сушног и топлог периода накупљају се уља, маст и ситна прашина са возила. Када падне киша, та мешавина постаје изузетно клизава, а то може довести до губитка контроле над возилом чак и при мањим брзинама.
1. Првих 5–10 минута пљуска су најкритичнији
У том периоду се нечистоће тек почињу мешати са водом, па асфалт постаје посебно опасан. Најбоље је успорити и избегавати нагла маневрисања.
2. Већа опасност у градовима него на аутопуту
Урбане средине имају више саобраћаја и више наслага уља и гуме на коловозу, па је ризик од проклизавања већи него на отвореним путевима.
3. Aquaplaning прети и при нижим брзинама
Ако се формирају баре, то додатно повећава ризик од aquaplaninga – губитка контакта пнеуматика са подлогом.
Како се заштитити?
Смањите брзину и повећајте растојање од возила испред.
Избегавајте нагла кочења и скретања.
Проверите стање гума и притисак пре вожње.
Будите посебно опрезни на пешачким прелазима, кривинама и раскрсницама.
Комбинација врелог асфалта и изненадног пљуска може бити смртоносна замка за возаче. Познавање ризика и прилагођавање вожње овим условима кључни су за безбедно путовање.