Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

"ЖАО МИ ЈЕ, ИМАЈУ БОЉУ ПОНУДУ" Кинези освајају европско тржиште

19.10.2023. 08:35
Пише:
Србија Данас/ Б92
BYD
BYD / Извор: Профимедиа

Европа је посебно занимљива за кинеске произвођаче.

Кинески електрични аутомобили успешно освајају европско тржиште, а потрошачи у ЕУ не деле забринутост Брисела који је недавно покренуо истрагу због кинеских државних субвенција за ову грану индустрије.

ДА ЛИ ЈЕ ОВО МОГУЋЕ? За ауто године прогласили модел који још НИЈЕ НА ТРЖИШТУ (ВИДЕО)

ДА ЛИ ЈЕ ОВО МОГУЋЕ? За ауто године прогласили модел који још НИЈЕ НА ТРЖИШТУ (ВИДЕО)

НЕВЕРОВАТНО: Наплатили му поправку аутомобила 20.000 евра, ево шта су навели као разлог

НЕВЕРОВАТНО: Наплатили му поправку аутомобила 20.000 евра, ево шта су навели као разлог

"САВРШЕНО" ПАРКИРАЊЕ У БЕОГРАДУ: Страдали живци и три аутомобила (ВИДЕО)

"САВРШЕНО" ПАРКИРАЊЕ У БЕОГРАДУ: Страдали живци и три аутомобила (ВИДЕО)

Европа је посебно занимљива за кинеске произвођаче електричних возила (ЕВ) због ниских увозних царина од 10 одсто, док у САД оне износе 27,5 одсто, рекао је независни аналитичар Матијас Шмит, преноси АП. Поред тога, у Европи је друго највеће светско тржиште батерија за ЕВ после Кине.

Купци аутомобила у Европи који воде рачуна о клими и који се боре са повећаним трошковима живота одушевљени су тиме како су кинеска електрична возила приступачна и истовремено елегантно дизајнирана. Они не хају за геополитику, а нису ни забринути због претње за локалну ауто-индустрију.

- Европо, жао ми је. Кина има бољу понуду - изјавила је једна задовољна власница кинеског ЕВ из Копенхагена.

Удео кинеских произвођача аутомобила на тржишту западне Европе је само три одсто, али они имају удео од 8,4 одсто на тржишту ЕВ, додаје аналитичар Шмит. Овај удео је прошле године износио 6,2 одсто, а 2019. године је такорећи био на нули.

Кинеске компаније продају око 9,2 милиона возила годишње на европском тржишту, али великом брзином освајају мање тржиште ЕВ.

Овај пораст изазива бојазан да ли ће европска индустрија аутомобила, сконцентрисана пре свега у Немачкој и Француској, остати конкурентна приликом преласка на фосилних горива на електричну енергију.

 

 

}