Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

ЗАР ЈЕ ТОЛИКО ПРОШЛО? МВ Агуста прославила 80 година свог првог мотора

23.08.2023. 18:26
Пише:
motociklisti
мотоциклисти / Извор: Профимедиа

Судбина бренда је почела 1943.

Године 1943, произвођач авиона Доменико Агуста, који је наследио посао од свог оца, био је приморан да промени планове услед ратне ситуације, чиме је рођен бренд МВ Агуста.

СТАТИСТИКА ОШТЕЋЕНИХ АУТОМОБИЛА: Ко има више проблема с паркирањем, мушкарци или жене?

СТАТИСТИКА ОШТЕЋЕНИХ АУТОМОБИЛА: Ко има више проблема с паркирањем, мушкарци или жене?

ИЗНЕНАДИЋЕТЕ СЕ: Срби највише воле ове типове аутомобила

ИЗНЕНАДИЋЕТЕ СЕ: Срби највише воле ове типове аутомобила

ЈАПАН ПАО НА ДРУГО МЕСТО: Ево која држава извози највише аутомобила

ЈАПАН ПАО НА ДРУГО МЕСТО: Ево која држава извози највише аутомобила

Италијански гигант слави 80 година свог првог мотора, двотактне јединице по имену 98, чија производња је почела 1943. године.

Други светски рат је био компликовано време за Италију. Између промене страна, уништавања многих њених градова и одласка с власти Бенита Мусолинија са власти, Италија је свакако била земља динамичних промена током четрдесетих.

Међутим, то није спречило грофа Доменика Агусту да од некадашњег произвођача авиона свог покојног оца (због забране италијанске производње авиона након Другог светског рата) искује оно што ће постати један од најпознатијих произвођача мотоцикала у историји.

Судбина бренда је почела 1943. стварањем мотора 98. Једноцилиндарски двотактни мотор, био је једноставан и стога јефтин, за шта је Агуста схватио да ће бити квалитети преко потребни у производима послератне Италије.

Компликације за МВ су настале када су немачке трупе заузеле његову фабрику, септембра 1943. На срећу по Италијане, они су сакрили инжењерске цртеже и планове за 98 у кућама поузданих инжењера и техничара пре него што је стигао Вермахт.

Требало је до средине 1944. да се сви дизајни поврате, али средином 1945. производња мотоцикла је могла да почне.

Нови мотоцикл се продавао као једноставно МВ 98, иако у две различите верзије. Прво, ту је била Ецономица, а друга Турисмо, који се разликовао по тростепеном преносу (Ецономица је имала две брзине).

98 је поставио МВ Агусту на пут да постане један од најцењенијих произвођача мотоцикала на свету. Током година, стигле су и бројне титуле у светском гран при шампионату са возачима као што су Сесил Сандфорд, Фил Рид и Џон Суртис, Карло Убијали, Тарквинио Провини и Ђакомо Агостини. Данас, МВ Агуста има репутацију као један од најлуксузнијих брендова у свету мотоцикала.