clear sky
23°C
13.05.2024.
Beograd
eur
117.1197
usd
108.716
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

ZAR JE TOLIKO PROŠLO? MV Agusta proslavila 80 godina svog prvog motora

23.08.2023. 18:26
Piše:
Srbija Danas/ AutoBlog
motociklisti
motociklisti / Izvor: Profimedia

Sudbina brenda je počela 1943.

Godine 1943, proizvođač aviona Domeniko Agusta, koji je nasledio posao od svog oca, bio je primoran da promeni planove usled ratne situacije, čime je rođen brend MV Agusta.

STATISTIKA OŠTEĆENIH AUTOMOBILA: Ko ima više problema s parkiranjem, muškarci ili žene?

STATISTIKA OŠTEĆENIH AUTOMOBILA: Ko ima više problema s parkiranjem, muškarci ili žene?

IZNENADIĆETE SE: Srbi najviše vole ove tipove automobila

IZNENADIĆETE SE: Srbi najviše vole ove tipove automobila

JAPAN PAO NA DRUGO MESTO: Evo koja država izvozi najviše automobila

JAPAN PAO NA DRUGO MESTO: Evo koja država izvozi najviše automobila

Italijanski gigant slavi 80 godina svog prvog motora, dvotaktne jedinice po imenu 98, čija proizvodnja je počela 1943. godine.

Drugi svetski rat je bio komplikovano vreme za Italiju. Između promene strana, uništavanja mnogih njenih gradova i odlaska s vlasti Benita Musolinija sa vlasti, Italija je svakako bila zemlja dinamičnih promena tokom četrdesetih.

Međutim, to nije sprečilo grofa Domenika Agustu da od nekadašnjeg proizvođača aviona svog pokojnog oca (zbog zabrane italijanske proizvodnje aviona nakon Drugog svetskog rata) iskuje ono što će postati jedan od najpoznatijih proizvođača motocikala u istoriji.

Sudbina brenda je počela 1943. stvaranjem motora 98. Jednocilindarski dvotaktni motor, bio je jednostavan i stoga jeftin, za šta je Agusta shvatio da će biti kvaliteti preko potrebni u proizvodima posleratne Italije.

Komplikacije za MV su nastale kada su nemačke trupe zauzele njegovu fabriku, septembra 1943. Na sreću po Italijane, oni su sakrili inženjerske crteže i planove za 98 u kućama pouzdanih inženjera i tehničara pre nego što je stigao Vermaht.

Trebalo je do sredine 1944. da se svi dizajni povrate, ali sredinom 1945. proizvodnja motocikla je mogla da počne.

Novi motocikl se prodavao kao jednostavno MV 98, iako u dve različite verzije. Prvo, tu je bila Economica, a druga Turismo, koji se razlikovao po trostepenom prenosu (Economica je imala dve brzine).

98 je postavio MV Agustu na put da postane jedan od najcenjenijih proizvođača motocikala na svetu. Tokom godina, stigle su i brojne titule u svetskom gran pri šampionatu sa vozačima kao što su Sesil Sandford, Fil Rid i Džon Surtis, Karlo Ubijali, Tarkvinio Provini i Đakomo Agostini. Danas, MV Agusta ima reputaciju kao jedan od najluksuznijih brendova u svetu motocikala.