Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

ЗАШТО ПОПРАВКЕ АУТОМОБИЛА ПОСТАЈУ СВЕ СКУПЉЕ: Технологија има цену, па тако и уштеде произвођача...

09.09.2023. 09:17
Пише:
automobil
аутомобил / Извор: Профимедиа

Нове технологије доносе нам више сигурности, произвођачима омогућавају ниже цене производње, али због тога ћемо платити скупље сервисе.

Удружење немачке индустрије осигурања (ГДВ) објавило је студију о оштећењима возила и ценама поправке на сервисима. Наведене су неке пројекције у будућности, али оно што нас занима су разлози за повећање цена услуга. Као што знате, трошкови расту, а сада ћемо навести разлоге зашто се то дешава. Додатна технологија за нове системе активне безбедности повећава цену услуга поправке.

АУТО ЗНА КАД СТЕ ИМАЛИ С*КС? Ево које све податке о вама има ваш шпијун на четири точка

АУТО ЗНА КАД СТЕ ИМАЛИ С*КС? Ево које све податке о вама има ваш шпијун на четири точка

ОПАСНО УДАРАЈУ ПО ЏЕПУ: За вожњу е-тротинета тротоаром 10.000 динара, а погледајте колике су казне за остале прекршаје

ОПАСНО УДАРАЈУ ПО ЏЕПУ: За вожњу е-тротинета тротоаром 10.000 динара, а погледајте колике су казне за остале прекршаје

ВЕЧИТА ДИЛЕМА МАНУЕЛАЦА: Да ли притиснути квачило приликом ПАЉЕЊА аутомобила?

ВЕЧИТА ДИЛЕМА МАНУЕЛАЦА: Да ли притиснути квачило приликом ПАЉЕЊА аутомобила?

У прошлости је у најбољем случају требало заменити само удубљени браник у случају оштећења. Данас је потребно променити цео арсенал сензора у мрежи. Без звучног сигнала за паркирање испред, на путу су сада само мали аутомобили. Скоро сва друга (већа) возила имају читав низ сензора. Сама цена замене је изражена у хиљадама евра.

Предњи део возила није једини осетљиви део аутомобила. На пример, замена поломљеног ветробранског стакла је скупа. Око половине ауто стакала у Европи сада има звучну изолацију, а 40 одсто пружа додатну топлотну заштиту. Готово сви нови аутомобили имају једну до три предње камере, које су причвршћене у посебном кућишту иза шофершајбне, а то захтева посебну калибрацију приликом промене стакла. Због тога се повећава број радних сати потребних за замену, а самим тим и трошкови...

Изазови представљају и нове производне методе као што су тзв гига кастинг, који Тесла већ ради. Шасија се више не саставља од 70 појединачних компоненти, већ се производи као кохерентни део. Ово смањује трошкове производње, али повећава сложеност поправки. Велики одливци морају бити потпуно замењени ако су оштећени. Чини се да ће многи произвођачи аутомобила следити Теслину идеју, што ће се, на крају, негативно одразити на цене услуга и поправки након саобраћајних незгода.

Дакле, нове технологије нам доносе већу сигурност, омогућавају произвођачима да снизе цене производње, али ћемо због тога плаћати скупље услуге. Наравно, а ту је и свеприсутна инфлација.