broken clouds
15°C
23.05.2024.
Beograd
eur
117.1138
usd
107.8893
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

ZAŠTO POPRAVKE AUTOMOBILA POSTAJU SVE SKUPLJE: Tehnologija ima cenu, pa tako i uštede proizvođača...

09.09.2023. 09:17
Piše:
Srbija Danas/ Revija HAK
automobil
automobil / Izvor: Profimedia

Nove tehnologije donose nam više sigurnosti, proizvođačima omogućavaju niže cene proizvodnje, ali zbog toga ćemo platiti skuplje servise.

Udruženje nemačke industrije osiguranja (GDV) objavilo je studiju o oštećenjima vozila i cenama popravke na servisima. Navedene su neke projekcije u budućnosti, ali ono što nas zanima su razlozi za povećanje cena usluga. Kao što znate, troškovi rastu, a sada ćemo navesti razloge zašto se to dešava. Dodatna tehnologija za nove sisteme aktivne bezbednosti povećava cenu usluga popravke.

AUTO ZNA KAD STE IMALI S*KS? Evo koje sve podatke o vama ima vaš špijun na četiri točka

AUTO ZNA KAD STE IMALI S*KS? Evo koje sve podatke o vama ima vaš špijun na četiri točka

OPASNO UDARAJU PO DŽEPU: Za vožnju e-trotineta trotoarom 10.000 dinara, a pogledajte kolike su kazne za ostale prekršaje

OPASNO UDARAJU PO DŽEPU: Za vožnju e-trotineta trotoarom 10.000 dinara, a pogledajte kolike su kazne za ostale prekršaje

VEČITA DILEMA MANUELACA: Da li pritisnuti kvačilo prilikom PALJENJA automobila?

VEČITA DILEMA MANUELACA: Da li pritisnuti kvačilo prilikom PALJENJA automobila?

U prošlosti je u najboljem slučaju trebalo zameniti samo udubljeni branik u slučaju oštećenja. Danas je potrebno promeniti ceo arsenal senzora u mreži. Bez zvučnog signala za parkiranje ispred, na putu su sada samo mali automobili. Skoro sva druga (veća) vozila imaju čitav niz senzora. Sama cena zamene je izražena u hiljadama evra.

Prednji deo vozila nije jedini osetljivi deo automobila. Na primer, zamena polomljenog vetrobranskog stakla je skupa. Oko polovine auto stakala u Evropi sada ima zvučnu izolaciju, a 40 odsto pruža dodatnu toplotnu zaštitu. Gotovo svi novi automobili imaju jednu do tri prednje kamere, koje su pričvršćene u posebnom kućištu iza šoferšajbne, a to zahteva posebnu kalibraciju prilikom promene stakla. Zbog toga se povećava broj radnih sati potrebnih za zamenu, a samim tim i troškovi...

Izazovi predstavljaju i nove proizvodne metode kao što su tzv giga kasting, koji Tesla već radi. Šasija se više ne sastavlja od 70 pojedinačnih komponenti, već se proizvodi kao koherentni deo. Ovo smanjuje troškove proizvodnje, ali povećava složenost popravki. Veliki odlivci moraju biti potpuno zamenjeni ako su oštećeni. Čini se da će mnogi proizvođači automobila slediti Teslinu ideju, što će se, na kraju, negativno odraziti na cene usluga i popravki nakon saobraćajnih nezgoda.

Dakle, nove tehnologije nam donose veću sigurnost, omogućavaju proizvođačima da snize cene proizvodnje, ali ćemo zbog toga plaćati skuplje usluge. Naravno, a tu je i sveprisutna inflacija.