ЗАТАМЊЕНА СТАКЛА СВЕ ПОПУЛАРНИЈА: А ево како на то реагују надлежни органи!
Постоје јасна правила!
Последњих годину дана, или мало више, један од највећих "проблема" безбедности српског саобраћаја су затамњена стакла.
Годинама се држава није мешала у то како изгледају стакла на аутомобилима грађана, чак иако је код многих било јасно да не поштују одредбе Закона о безбедности у саобраћају (ЗОБС).
Возачи ОПРЕЗ: Ова навика вам може уништити мотор!
У ЗОБС се јасно истиче да предње ветробранско стакло не сме имати ниједан проценат затамњења, бочна возачко и сувозачко до 30% (рачунајући и фабрички степен затамњења), док задња стакла могли да се затамне и 100%, под условом да возило поседује бочне ретровизоре с обе стране.
Последњих година многи грађани су се одлучивали да мање или више затамне стакла на својим возилима, углавном због слабијег загревања лети на високим температурама и заштите својих сапутника, али су затамњена стакла ипак и даље код многих људи била асоцијација на "сумњиве" типове и криминалне радње.
У последње време држава је одлучила да драстично регулише ово питање безбедности па је увела обавезан атест степена затамњености што је изазвало углавном негодовање возача јер коначни трошак може да достигне и 300 евра.
Све су чешће полицијске патроле које заустављају искључиво возила са затамњеним стаклима.
У поступак добијања атеста возаче чекају следећи кораци:
- Лепљење фолија на стакла аутомобила просечне величине - око 10.000 динара
- "Увозничка" дозвола - око 12.000 (варира у зависности од произвођача, негде и бесплатно)
- Захтев за атест и обрада документације АБС - 3.300 динара
- Испитивање у AMSS - 2.400 динара
- Издавање уверења у АБС - 3.000 динара
- Административна такса - 300 динара
- Нови технички преглед - 800-2.400 динара