Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

ЖЕЛИТЕ ДА КУПИТЕ ПОЛОВЊАКА? Можда треба да сачекате, разлог је више него оправдан

03.01.2022. 13:48
Пише:
Србија Данас
polovni automobili
половни аутомобили / Извор: Профимедиа/илустрација

- Тренутно имамо мање половних аутомобила него купаца. Половни аутомобили су постали ретка роба - каже заменик председника Централног савеза немачке аутомобилске трговине (ЗДК) Томас Пекрун, пише Дојче веле.

С обзиром да се широм света на нове аутомобиле чека дуго и да су им цене скочиле, многи купци се одлучују за половњаке. Али и њих нема довољно и коштају више него икад. Побољшање није на видику пре 2023, пишу Новости.

Свеједно да ли на плацевима у неким забаченим улицама или на Интернету, у Немачкој обично постоји велики избор половних аутомобила. Од укупног броја продатих возила у Немачкој највише чине половни. Само, у понуди их је премало.

- Тренутно имамо мање половних аутомобила него купаца. Половни аутомобили су постали ретка роба - каже заменик председника Централног савеза немачке аутомобилске трговине (ЗДК) Томас Пекрун, пише Дојче веле.

За расположиве половне аутомобиле муштерије морају да плате више. Према Пекруну, цене су порасле од пет до десет одсто. Чак постоје новији половни аутомобили који коштају више од истих нових аутомобила, јер се на испоруку нових тренутно много дуже чека.

Мартин Вајс ради за ДАТ, организацију која је основана 1931. да би неутрално и објективно процењивала стварну вредност аутомобила. Он се чуди када посматра актуелне трендове у бранши.

"Тржиште је полудело", каже Вајс и додаје да су половни аутомобили скупљи него икад до сада, "чак и 15 одсто више".

Наводи да у неким случајевима цена може бити још већа. Пре свега аутомобили са моторима на дизел су много скупљи него у првим годинама после скандала са фалсификованим емисионим вредностима.

polovni automobili
половни аутомобили / Извор: Профимедиа

Експлозију цена су изазвали пандемија и стални недостатак чипова за аутомобилску електронику. У 2020. години је због пандемије регистровано мање нових аутомобила, па део њих сада недостаје на тржишту половних аутомобила.

Поред тога, предузећа и фирме које се баве изнајмљивањем аутомобила тренутно инвестирају мање у возила која ће после краћег времена бити понуђена на продају. Опао је број пријављивања нових аутомобила које трговци после само једног дана декларишу као половне.

Пекрун констатује да је напросто изашло премало аутомобила на тржиште. Пошто дилери због несташице чипова и по годину дана чекају нови аутомобил, све више посежу за половним аутомобилима. Тако се додатно смањује понуда.

Тешко да би ситуација могла да се поправи 2022.

"Повећане цене половних аутомобила имаћемо и 2022. године", прогнозира Пекрун.

Нису сви сегменти тржишта половних аутомобила погођени поскупљењима

И аналитичар аутомобилског тржишта Вајс рачуна са постепеном нормализацијом тржишта најраније 2023.

Већ прошле године су цене порасле. Према прорачунима ДЕТ-а, Немци су за куповину половног аутомобила у просеку издвојили 14.730 евра, што је 19 одсто више него 2019.

Поређења ради, према истраживању дневног листа Франкфуртер алгемајне цајтунг (ФАЗ), половни аутомобил је 2001. коштао просечно 8.310 евра.

Нису сви сегменти тржишта половних аутомобила погођени поскупљењима.

- Код електричних аутомобила не видимо раст цена. Овде су цене половних аутомобила и даље под притиском", каже Вајс и објашњава да нови аутомобили из овог сегмента имају велике државне субвенције, а и да купци имају осећај да купују застарелу технологију, пошто произвођачи ове аутомобиле из године у годину усавршавају.

Најскупљи су половни аутомобили код месних трговаца и на виртуелним платформама као што су "Ауто1" или "wirkaufendeinauto.de". Повољно се могу купити половни аутомобили на аукцијама или путем приватних огласа.