Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Нова интернет превара: Водите рачуна како купујете онлајн иначе ћете се ГОРКО ПОКАЈАТИ

29.03.2018. 11:07
Пише:
Србија Данас/Тпортал
kompjuter
компјутер / Извор: Профимедиа

Не наседајте

Хрватско удружење банака упозорава грађане да не наседају на примамљиве огласе за козметичке/фармацеутске производе те да буду опрезни приликом куповине на интернет порталима на које воде такви огласи.

У последње време на интернет порталима и друштвеним мрежама појављују се огласи за повољну или бесплатну куповину козметичких производа и додатака прехрани. На споменутим огласима, великих, атрактивних наслова, нуди се бесплатно тестирање скупих апарата или куповина првог производа уз врло ниску цену. У већини случајева приликом куповине робе с интернет страница, на које воде ови огласи, захтева се плаћање поштарине искључиво картицом.

kompjuter
компјутер / Извор: Профимедиа

Прихватањем понуде и уносом података с картице (број картице, датум истека картице те троцифрени контролни број: ЦВВ/ЦВЦ2) за плаћање поштарине корисници, а да нису детаљно прочитали, пристају и на услове продаје, према којима, на пример, ако не откажу даљње наруџбине у пробном раздобљу (на пример 14 дана), аутоматски пристају на нова, будућа терећења од 750 куна и више.

kompjuter
компјутер / Извор: Профимедиа

У циљу заштите од нежељених трошкова корисницима ХУБ препоручује се да:

  • избегавају и не отварају странице добијене путем огласа на различитим порталима и друштвеним мрежама;
  • пре него што унесу податке с картице и потврдите куповину, свакако прочитају услове куповине, који су често написани ситнијим словима, посебно услове повраћаја робе, могућности рекламације те отказа даљњих наруџбина;
  • буду посебно опрезни код бесплатних понуда за које се траже подаци о картици;
  • да се добро информишу о производима и продајним местима, која их интересују те искуствима других корисника.