Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

КРУЖИ НОВА ПРЕВАРА! Потрошачи, када купујете ствари добро погледајте ЕТИКЕТУ, ово можете пријавити инспекцији

16.10.2021. 11:41
Пише:
Србија Данас/Телеграф
Butik, šoping
Бутик, шопинг / Извор: Профимедиа

Према Закону о заштити потрошача, уколико се оваква ситуација пријави тржишној инспекцији, трговац би могао да плати казну од 300.000 до 2.000.000 динара

Колико пута сте претходних недеља видели попуст који заправо није попуст већ само прецртана цена. Све више је таквих случајва, а удружења потрошача, како смо се и уверили, све више добијају фотографије "лажних акција и снижења".

ЖЕЛИТЕ ДА ПРОЂЕТЕ ЈЕФТИНИЈЕ ПРИ МЕЊАЊУ ГУМА? Ово је савет како да уштедите - али једна ствар је важна

ЖЕЛИТЕ ДА ПРОЂЕТЕ ЈЕФТИНИЈЕ ПРИ МЕЊАЊУ ГУМА? Ово је савет како да уштедите - али једна ствар је важна

КАКВЕ ЋЕ БИТИ ЦЕНЕ ГРЕЈАЊА У СРБИЈИ ОВЕ ГОДИНЕ? У овим градовима тражили ПОСКУПЉЕЊЕ

КАКВЕ ЋЕ БИТИ ЦЕНЕ ГРЕЈАЊА У СРБИЈИ ОВЕ ГОДИНЕ? У овим градовима тражили ПОСКУПЉЕЊЕ

ОГРАНИЧИЛИ КУПОВИНУ УЉА У МАРКЕТУ: Помама за јефтинијим зејтином натерала трговце да спрече појединце да ОПУСТОШЕ РАФОВЕ

ОГРАНИЧИЛИ КУПОВИНУ УЉА У МАРКЕТУ: Помама за јефтинијим зејтином натерала трговце да спрече појединце да ОПУСТОШЕ РАФОВЕ

Иако на први поглед делује да је теч о техничком пропусту продавца, појава толико узима маха да је се поставља питање да ли трговци свесно рачунају на то да потрошачи опажају само да је "цена прецртана" и да уопште више не обраћају пажњу на броје, старе и нове цене.

Конкретно, овога пута потрошач је послао фотографију познатог бренда где је стара, прецртана цена, и нова, наводно снижена, заправо једна те иста и опет је у питању маркетиншки трик.

- У питању је опет једна врста обмане потрошача, погрешно истицање цена. Маркетински трик, јер трговци знају како просечан потрошач реагује када види да је производ на "акцији", "снизењу" и да у том тренутку када види акцијску цену ретко када скида прелепљену цену да види колико је тај производ заиста на попусту - каже Марко Драгић, правни саветник при НОПС.

Према његовим речима, трговци то одлично знају и на психолошки начин продају производ.

- Такође, трговац је дужан да искаже висину снижене цене, тј. потребно је да се види колика је била цена пре попуста - истиче нам он.

Слично је и када је на производу стара цена прелепљена новом, сниженом, па на каси наплате по старој. Или када цена није иста на рафу и каталогу.

Цене морају да буду усклађене на рафу и на каси, јасан је Драгић.

- Све то је непоштена трговачка пракса и такав случај мозе да се пријави тржишној инспекцији. Такође, потрошач има право да захтева да му се прода производ по цени која је на рафу - каже он.

Према Закону о заштити потрошача, уколико се оваква ситуација пријави тржишној инспекцији, трговац би могао да плати казну од 300.000 до 2.000.000 динара, пише Телеграф Бизнис.

- Трговац је дужан да на недвосмислен, читак и лако уочљив начин истакне продајну, односно јединичну цену робе или услуге, у складу са прописима који уређују трговину - пише у Закону. Овакве ситуације се најчешће дешавају у прехрамбеним продавницама због великог броја артикала и честе промене цена због акција или распродаје.

Такође, према поменутом закону, у случају када је истакнута цена на рафу нижа у односу на ону која је откуцана на каси, трговац је дужан да потрошачу плати разлику.