Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Обратите ПАЖЊУ: Ево како варају сваки дан у маркетима

04.02.2018. 15:46
Пише:
Србија Данас/Б92
Prodavnica
Продавница / Извор: Профимедиа

При куповини хране неопходан је додатни опрез, јер трговци могу лако да вас преваре

Трговци ће оно што желе или морају прво да продају ставити на полице, најближе купцу и то увек у висини очију.

Производи на таквим местима продају се и по 30 одсто вишој цени. Једино је чоколаде, кексе, бомбоне и остале посластице могуће видети на нижим полицама, али и то је с разлогом. 

Деца су нижа и гледају ниже. Зато произвођачи плаћају трговцима да њихове артикле ставе на ''привлачна'' места.

На куповину тера и веће паковање, али у једном од четири случаја веће је било и скупље, показује америчка студија. На пример, производ од 100 г био је скупљи него два паковања од 50 г. А промотивне цене често су само трикови који подстичу људе да купе оно што им не треба. 

Kasirka
Касирка / Извор: Профимедиа/илустрација

Замке не престају ни када мислите да сте готови с куповином. Енергетска пића, ''јефтине'' чоколадице, бомбони као и повољни упаљачи стоје уз касу, за импулсивне купце који не могу да им одоле док чекају у реду. 

  • Баците око 12 одсто купљених производа - Ако купујете на акцијама производе који вам нису потребни и гомилате их, на крају ћете бацити око 12 одсто купљеног. 
  • Готова храна "краде" новац - Припремљено месо, салате као и запаковано воће и поврће можда штеде време, али су често вишеструко скупљи. Здравије и јефтиније је купити обично месо и сам га маринирати. 
  • Погледајте највише и најниже полице - У најнижим и највишим редовима полица често стоје артикли произвођача који нису најпопуларнији, али су често пуно јефтинији од познатих брендова.
  • Будите свој мајстор - Умаци за тестенину великих произвођача посебно су скупи, али уз екстракт парадајза, мало белог лука, бибера и печурака могуће је проћи укусније и вишеструко јефтиније. 
  • Завирите у други ред - Већ је уобичајена пракса да производе који нису најсвјежији или којима је готово истекао рок трајања стављају у први ред полица како би купце навели да купе управо њих.
  • Припазите шта пише на етикети - Произвођачи се увек труде да мењају амбалажу производа како би изгледала што атрактивније и повољније. Али иако је амбалажа већа, то не значи да садржи једнако производа. 
  • Више купујемо ако више видимо - Што више купац види, више ће и купити - напомиње Марион Нестле, аутор књиге “Шта јести”. Зато трговине млеко, које свима треба, често сместе на крај како би купци на путу до њега прошли крај многих полица.