Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ЕВО КАКО НАС ТРГОВЦИ ВАРАЈУ: Сви смо ЖРТВЕ психолошке ПРЕВАРЕ, откривен је и низ доказа да НИШТА није случајно

10.03.2024. 20:06
Пише:
Србија Данас/Курир
prodavnica
продавница / Извор: Фото: Shutterstock

Ако сте мислили да ентеријер трговинске радње нема везе са психолошком игром, варате се.

Отвори четворо очију, кеже стара изрека, али ни она често није од помоћи купцима у сталном психолошком рату са трговцима који су стратегију обмањивања потрошача дигли на ниво науке.

НБС: Инфлација од марта 2023. до јануара 2024. опала са 16,2 на 6,4 одстоdinari

НБС: Инфлација од марта 2023. до јануара 2024. опала са 16,2 на 6,4 одсто

Светске цене хране у фебруару најниже за три годинеprodavnica

Светске цене хране у фебруару најниже за три године

НОВЕ ПОВИШИЦЕ ЗА МЕСЕЧНЕ НАКНАДЕ: Лепа вест за рехабилитоване грађанеNovac - dinari

НОВЕ ПОВИШИЦЕ ЗА МЕСЕЧНЕ НАКНАДЕ: Лепа вест за рехабилитоване грађане

Стално премештање робе са једног рафа на други, како би навели људе да увек изнова траже оно што им је потребно, а успут, пазаре и оно што им није било ни на крај памети, једна је од уобичајених замки коју примењују и продавци у Србији.

Ако сте мислили да се млеко и јаја случајно налазе на крају радње, преварили сте се. Ове основне животне намирнице трговци намерно стављају на крај како би потрошачи до њих морали да претабанају кроз целу радњу и успут се упецају да успут купе нешто што им можда у том тренутку није потребно.

Свеже воће и поврће на улазу у продавницу с разлогом се ту налази, јер се његовом куповином у старту купац охрабрује да се дрзне да потроши нешто пара и не нездраве намирнице.

Трговци добро знају да многи родитељи у куповину долазе са децом, па се својски труде да слаткиши на рафовима увек буду на дохват руке малишанима, а за киндер јаја често морају и да чучну. Баш да видимо ту маму или тату који ће успети да се извуку, а да без суза и дреке не купе малишанима то што им је запало за око.

ЕВО КАКО НАС СВЕ ТРГОВЦИ ВАРАЈУ

Скупе производе пакују у већ и тежи, маснији папир.

  • Мања грамажа од означене на паковању
  • Прекуцавају рок трајања на бајатим производима
  • Прво подигну цене, па на њих дају попусте
  • Допишу већу цену па је прецртају, а важећа је стара цена
  • Једна цена на полици друга на каси
  • Снижење производа за само 99 пара
  • Мерење на вагама са магнетима на зеленим пијацама
  • Мењају распоред роба на рафовима да би сте док тражите купили нешто друго
  • Млеко и јаја на крају продавнице да би док дођете до њих напунили корпу другим стварима
  • Слаткише стављају у висини дечјег погледа ради боље продаје
  • Нема излаза осим поред касе
  • Дупло већа колица за куповину (повећавају продају до 40 одсто)
  • Ципеле за суво време продају као зимске

Модели лажних снижења толико су суптилни и оригинални да би, када би конкурисали, без проблема могли да добију награду за креативност. Од попуста за свега 99 пара, преко снижавања тек подигнуте цене, па до прецртавања нове веће цене док на снази остаје она која је већ стајала на рафу.

Непријатност која купца задеси на каси када схвати да је рачун много већи него што је израчунао честа је појава у трговинама и то само зато што на рафу пише једна цена, а на каси је друга већа.

Марко Драгић, саветник у Националној организацији за заштиту потрошача иситче да поступци трговаца произилазе из анализе тржишта и психолошке анализе потрошача појединачно.

- Потрошач доноси одлуке на основу тога шта прво угледа, а на по списку који понесе од куће. Зато често купујемо и оно што нам не треба, па само складиштимо храну и на крају пуно тога и бацимо. Можемо рећи да производи који су близу касе на мега попустима по принципу купиш три, а платиш два, кад се прерачуна коштају исто као да сте купили три појединачно. Маркетиншки трик је и да је веће паковање јефтиније, а испостави се да није - наглашава Драгић.

Дејан Гавриловић из Удружења потрошача "Ефектива" каже да се нису бавили психолошко-маркетиншким триковима трговаца, већ конкретним стварима које им пријављују потрошачи.

- Трговци пребацују литре у граме, а у ствари тиме прикривају да су смањили количину производа који продају по истој цени или је чак поскупео. Дешава се да је једна цена на рафу, а друга на каси. На рафу црвеним словима пише цена и купац узме, а кад дође на касу схвати да је та цена много већа. Кад пита зашто кажу му нисте активирали купон, а то пише толико ситним словима да га потрошач и не види. Или кажу да се за динар може добити јогурт од килограм, а на каси испадне да је то јогурт од 500 грама - каже Гавриловић.

Закидање на грамажи, прекуцавању рока трајања намирница свим купцима је добро позната фора трговаца, али оно чега можда већина није свесна је да су колица за куповину све већа и већа, што је психолошка игра трговаца који су схватили да њиховим повећањем повећавају продају и за 40 одсто.

А ако сте успели да одолите свим трговачким триковима и кренули да изађете јер нисте нашли оно што сте тражили морате проћи поред касе јер другог излаза нема. Многи поклекну на тој препреци, па купе нешто да их не би било срамота да прођу празних руку.

Извор: Србија Данас/Курир/Аутор: Славица Чолић