Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ПЕТ НАЈЧЕШЋИХ ПРЕВАРА туристичких агенција: Ево како да их избегнете!

26.03.2018. 14:02
Пише:
Србија Данас/Блиц
Egipat
Египат / Извор: Профимедиа/илустрација

Сваке године неколико група туриста буде преварено од стране сумњивих агенција

Да троструко дуже путујете до свог одредишта, да вам врата хотела залупе испред носа или да уместо луксузне собе добијете ћумез – само су неке од околности које вам могу упропастити дуго чекано путовање.

Сваке године неколико група туриста буде преварено од стране сумњивих агенција или ауто-превозника. Списак превара је разнолик, али постоје ствари које можете да урадите, како се не би нашли међу насамаренима.

Viore
Виоре / Извор: Профимедиа

Превара број 1: Нисте ни пошли на пут

Одбројавали сте дане до одмора и коначно спаковали кофере, када су вас уочи поласка позвали из агенције и обавестили да је пут отказан. Чак ни те љубазности агенција  није удостојила својих 57 путника, који су на паркингу преко пута новобегорадског бувљака узалуд чекали превоз до Љорет де Мара.

- После неколико сати на станицу је стигла представница агенције. Није хтела да се представи, али нам је одмах сасула да аутобус није ни кренуо из Ниша и да можемо да тужимо агенцију. Одмах помињати тужбу не делује као сплет околности, већ као смишљен план – испричао је тада Ненад, један од несуђених туриста.

Путници су унајмили адвокате, поднели тужбе, али до данас нису видели ни динара од уложеног новца.

turisti se kupaju na moru
туристи се купају на мору / Извор: Профимедиа/илустрација

Како предупредити/надокнадити:

- Добро се распитајте о агенцији којом крећете на пут. Треба обратити пажњу колико дуго постоји на тржишту, број лиценце, да ли је члан YUTA и других струковних удружења, што није обавезујуће али је пожељно. Такође није згорег да се уплати осигурање од отказа путовања, које није скупо, а даје вам много сигурности – саветује Александар Сеничић, директор YUTA.

Он додаје да путници не смеју да верују на реч агенцији, него све да траже написмено, попут општих услова путовања, права на рекламацију и обавеза агенције. Уз то, проверите да ли се у медијима о тој агеницији раније писало на основу лошег искуства ранијих путника. Обавезно прегледајте и туристичке портале на којима је могуће оставити коментар, те видите шта пише о тој агенцији.

- Ако је цена аранжамана превише добра да би била истинита, вероватно није истинита, чак ни ако је аранжман оглашен на сајту за попусте – додаје Сеничић.

Plaža na Tajlandu
Плажа на Тајланду / Извор: Профимедиа

Превара број 2: Никако да стигнете

Сели сте на своје место, јавили се родбини и таман када вам је први сан дошао на очи, аутобус је стао. Квар је био први разлог зашто је 80 путника из Београда до грчког острва Евиа путовало 36, уместо стандардних 15 сати. Они су стали већ код Врања и 7 сати чамили насред пута, удаљени од сваке пумпе или хотела.

У току ноћи кренули су даље, а онда опет стали у Грчкој, пропустили последњи трајект и и следећу ноћ провели на тротоару. До грчког острва путовали су једном агенцијом, којој ово није био ни први, ни последњи пут да поквареним аутобусима превози путнике.

More
Море / Извор: Профимедиа

Како предупредити/надокнадити:

Тражите да знате ко вам је превозник до одредишта и такође га проверите, са ким сарађује и какве оцене има.

- Уколико се током пута поквари аутобус, мораћете да сачекате следећи. Право на жалбу немате ни ако аутобус није нов или удобан, јер сви аутобуси који су прошли технички преглед могу и да се покваре – каже Сеничић.

Превара број 3: Не можете у хотел

Стигли сте до свог одредишта, извукли кофер из аутобуса, а онда су вам у хотелу рекли да слободно можете да се вратите назад. Смештај није плаћен и ту ћете ноћити само ако новац дате из свога џепа. Управо се то десило путницима који су преко једне смедеревске агенције желели да дођу до Евие.

- Грк каже "није плаћено, не можете да уђете" – објаснио је прошлог августа Јовица, који је у Грчкој провео свега дан, пре него што се вратио у Србију.

Grčka
Грчка / Извор: Профимедиа

Како предупредити/надокнадити:

У случају да вам се деси нешто слично, у првом тренутку тешко да ћете избећи ноћење на паркингу, ако немате новца за други смештај. Можете пробати да се обратите нашој амбасади или другој званичној институцији Србије у држави у којој се налазите, али и пријавити случај локалној туристичкој служби. Када се вратите у земљу, контактирајте адвоката и туристичку инспекцију.

Превара број 4: Платили сте једно, а добили друго

На сликама светле собе, модерна купатила и хотел на плажи. "Ол инклузив" понуда, а цена прихватљива. Дођете тамо, а оно прљава соба, интернет из 1996, а хотел крај градилишта чија вас бука диже већ у седам ујутру.

Српски путници се често жале на смештај, за шта, истини за вољу, нису увек агенције криве, већ жеља туристе да по цени хотела од две звездице добије услугу оног од пет.

Hotel u Akabi, Jordan
Хотел у Акаби, Јордан / Извор: Профимедиа/илустрација

Како предупредити/надокнадити:

Пре него изаберете хотел, проверите га на сајтовима попут Трип адвајзора, Клуба путника и слично. Ту ћете добити упозорења и савете од стране људи који су боравили у том истом хотелу. Проверите шта се у вашем хотелу подразумева под "ол инклузив" понудом, јер то није обавезно оно што ви мислите.

Даље, ако затекнете прљав апартман, не треба да га чистите. Обавестите домаћина или спремачицу, који су дужни да у кратком року очисте собу. Право на жалбу и надокнаду имате ако вам апартман није чишћен по два дана.

Гомила ЈЕФТИНИХ АРАНЖМАНА на Сајму туризма: Ево где можете отићи на МОРЕ за 5.000 динара!

Многи пензионери зиму проводе у ТУНИСУ: ИСПЛАТИВИЈЕ им је него да остану овде, а ево колико их то кошта

Можете да се жалите ако уместо закупљеног трокреветне собе добијете двокреветну и ако се тај проблем благовремено не реши.Право на надокнаду имате и ако дуже од дана нисте имали воду, струју или вам не ради клима уређај.

Превара број 5: У хотелу нема више места

Отишли сте у агенцију, уплатили део пута, договорили се око плаћања остатка, а онда су вас неколико дана касније позвали и рекли вам да у том хотелу нема више места. Љубазно вам нуде неку другу понуду или, ако желите, да вам врате новац.

Plaža u CG
Плажа у ЦГ / Извор: Профимедиа/илустрација

Како предупредити/надокнадити:

Ако је то баш смештај какав сте желели, немојте одмах да одустанете. Позовите хотел о коме је реч или им пошаљите мејл. Врло лако може да се деси да је настао проблем у комуникацији између агенције и хотела, или чак да је агенција ваш смештај уступила некоме ко је платио више или кога туристички радник лично зна.

Уколико се ради о овом другом сценарију, из хотела ће вам то рећи. Са том информацијом можете слободно поново позвати агенцију и инсистирати да вам се аранжман обнови.