Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Ево колико ће коштати путарина на новом ауто-путу Љиг-Прељине

08.11.2016. 18:23
Пише:
Танјуг
Koridor
Коридор / Извор: Србија Данас

За путарину новим ауто-путем Љиг-Прељина ћете морати да издвојите 140 динара, али тек од 1. јануара.

Нови ауто-пут Љиг-Прељина је јуче свечано отворен у присуству премијера Србије Александра Вучића. Они који желе да испробају нову деоницу пута мораће да плате путарину, али тек од 1. јануара 2017. године. Путарина ће износити око 140 динара за аутомобиле, најавила је потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфратруктуре Зорана Михајловић.

Повећава се путарина на свим ауто-путевима?!

Михајловић је рекла да је планирано повећање цене путарине на ауто-путевима у Србији и да ће Влада Србије до краја ове године разматрати захтев Путева Србије да се путарина повећа до 10 одсто.

- Ми смо имали најаву и неки оквирни договор да ће у току године бити повећања путарине. Добили смо од Путева Србије захтев за повећање путарине до 10 одсто, казала је Михајловић и додала да ће се тај захтев разматрати у Министарству финансија. 

Она је истакла да је отварање те деонице Коридора 11, пре свега, знак да се пројекти у Србији завршавају и да је отворено више од 40 километара ођедном.

- Мислим да је тај ауто-пут врло значајан не само по питању безбедности него и као знак за инвеститоре да ћемо завршити Коридор 11. Нама је то важно за инвеститоре који ће улагати у разне фабрике, али и за развој туризма пошто је то један од стратешких праваца ове владе, рекла је Михајловић додајући да ћемо имати аутопут ка Златибору.

Autoput u Srbiji
Аутопут у Србији / Извор: Профимедиа

Путеви Србије су више пута тражили да путарина поскупи за 10 одсто истичући да цена није мењана од 2008, а да су упркос томе расле цене материјала, енергената и опреме који се користе за одржавање ауто-путева и осталих путева. В.д директора Путева Србије Зоран Дробњак је у јануару 2016. изјавио да би то повећање цене путарине том јавном предузећу донело 1,6 милијарди динара више за одржавање путева у 2016. 

Толика је процена повећања прихода од наплате путарина који за 2015. годину износи 16,6 милијарди динара. Процена је да ће прилив од путарине у 2016. износити 19,1 милијарди динара укључујући и приходе са новоизграђених наплатних станица Прешево и деонице аутопута од Сирига до Суботице.

У новом ценовнику који Путеви Србије предлагали влади на деоници Београд-Ниш би се уместо садашњих 730 динара наплаћивало 800 динара, уместо досадашњих 340 динара за Београд-Шид возачи би морали да издвоје 370 динара, док ће на пример за деоницу Београд-Суботица путарина са садашњих 290 динара коштати 320. 

sudar
судар / Извор: Профимедиа

У Путевима Србије су раније навели да Србија за путничка возила има најнижу цену путарине по пређеном километру у односу на остале европске земље које користе исти систем наплате путарине. Док је путарина за деоницу Београд-Ниш дугу 240 километара око 6,5 евра, а нешто дужа километража од граничног прелаза Батровци до Загреба од око 300 километара возаче кошта 16,5 евра. 

Они који само пролазе кроз Словенију морају купити недељну вињету од 15 евра за било коју километражу, док би их пролазак кроз Аустрију путничким возилом коштао 8,7 евра, кажу у Путевима Србије додајући истичући да дневна вињета за пролазак бугарским путевима кошта 10 евра. Тако је Србија са 0, 03 евра по километру путарина дупло јефтинија у односу на Босну и Херцеговину, Хрватску и Португалију где износи 0,06 евра. У Турској то износи 0,039 евра, Грчкој 0,045 евра, Италији 0,05 евра, Шпанији 0,085 евра, Француској 0,095 евра. 

Путеви објашњавају да су као могући модел наплате Србији раније помињане вињете, али да се тога одустало, јер се тај систем показао као неправедан према возачима који повремено користе краће делове ауто-пута и оне који су у транзиту. У Републици Србији има око 700 километара ауто-путева на којима се наплаћује путарина.