ВЕСИЋ САОПШТИО СЈАЈНЕ ВЕСТИ: Градићемо брзу саобраћајницу Краљево - Нови Пазар
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфарструктуре Горан Весић изјавио је да је у току тендер за пројектовање брзе саобраћајнице Краљево – Нови Пазар, а отварање понуда најавио за 10. јануар, истичући да ће тај пут, у дужини од 103 километра, много значити грађанима у том делу Србије.
- То је важна саобраћајница, Краљево - Ушће - Рашка - Нови Пазар, а један ће део ићи и ка Косовској Митровици, у дужини од око 12 километара. То је изградња пута која нас чека, да брзом саобраћајницом повежемо и Рашку и Нови Пазар и Косовску Митровицу - рекао је Весић за ТВ Хепи.
Како је рекао, када се тај пут буде изградио, цео тај крај Србије ће излазити на аутпут “Милош Велики”, и људи ће моћи брзо да стигну до Београда или касније и ка Црној Гори.
"ОД 66 ВИСЕЋИХ МОСТОВА 9 ЈЕ ЗА РУШЕЊЕ" Весић: 19 општина од 145 није доставило извештај
"УПРАВО СМО НА ИВИЦИ ГЛОБАЛНЕ РЕЦЕСИЈЕ" Експерт из Банке Америке открио: Инфлација измакла контроли, ОНИ СУ КРИВИ
Сарадња ПКС и Министарства за бригу о породици за бољу демографску слику Србије
- То је наша политика, политика Александра Вучића - повезивање Србије инфаструктурно и саобраћајно, уз равномрени развој, којег нема без путева и пруга. Зато је Вучић урадио више за равномерни развој, него сви који су о томе деценијама само причали - рекао је Весић.
Он је додао да се тренутно у земљи гради 222 киломеатара аутопутевима и брзих саобраћајница.
Министар је истакао и да је у његовом ресору и реализација пројекта "Чиста Србија", вредног чак 3,5 милијарди евра, у оквиру којег ће цела Србија бити покривена изградњом канализације.
- То је историјски искорак за Србију - рекао је Весић и додао да се пројекат спроводи у сарадњи са кинеским партнерима, немачком Развојном банком KfW, Европском унијом и са Развојном банком Савета Европе.
Само кроз тај пројекат у Србији се већ ради на 16 локација, а у 2023. стартоваће радови и на још 21 општини. Пројектом ће укупно бити обухваћено 65 градова, радиће се на 89 локација, а 2,3 милиона људи добиће канализацију.
Весић је додао да ће између јуна и септембра наредне године почети да се гради фабрика за пречишћвање отпадних вода у Великом Селу, највећа инвестиција, која у првој фази кошта нешто мање од 300 милиона евра, а у другој између 400-600 милиона евра.
- Тај пројекат је сада у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфарструктуре и то је гаранција да ће се и реализовати, јер је важно да људима омогућимо бољи живот - рекао је Весић.
Изнео је податак да, нажалост, сваке године у Београду “сипамо” у Саву и Дунав фекалија у запремини од 60.000 олимпијских базена, што је својеврсни злочин према нашим рекама, због чега ће у Београду бити изграђено пет фабрика за пречишћавање вода.
Највећа ће бити у Великом Селу, захваљујући којој је од 100 директних излива канализације, бити укинуто чак 80.
- Завршен је пројекат за изградњу фабрике за прераду отпадних вода у Батајници, разговарамо са ЕУ да они преузму тај пројекат. Раде се и две мање фабрике, једна у Обреновцу, друга у Остружници, и последња, за коју је надлежна локална самоуправа, у Винчи. То су фабрике које би учиниле да Београд једном заувек добије канализацију - рекао је Весић.
Подсетио је да је Град Београд, док је он обављао функцију заменика градоначелника, обезбедио средства за изградњу канализације на левој обали Дунава, али да је тендер пропа, те да би требало да се распише нови.
Весић је рекао и да је Република, односно Министарство надлежно за пројекат београдског чвора, односно БГ воза, за који раније није било превисе разумевања.
- Ја сам на томе инсистирао док сам био у граду, да се развија београдски чвор, јер градска железница значи да можете да користите све што имате од саобраћајне инфраструктуре. То је пројекат који вреди 1,5 милијарди евра, а први део ћемо почети да радимо пругом коју сада пројектујемо, између Земуна и аеродрома "Никола Тесла"- рекао је Весић.
Биће проширени капацитети према Младеновцу и Лазаревцу, а пруга ће се у будућности наставити од Сурчина до Обреновца, што значи да ће бити градском железницом бити повезане све приградске општине.
Весић је рекао да се пројекат метроа спроводи предвиђеном динамиком, да се приводи крају насипање на Макишком пољу, анаредне године биће потписани уговори о изградњи депоа, као и о изградњи прве линије, и креће пројектовање станица.
- Београд ће коначно добити метро, како је и обећано - рекао је Весић.