Дунав осигурање на КОПАОНИК БИЗНИС ФОРУМУ: Делатност осигурање бележи ДОБРЕ РЕЗУЛТАТЕ!
Делатност осигурања бележи добре резултате, што показују и подаци из 2018. године, према којима је тржиште порасло 7,5 процената, изјавио је Мирко Петровић, председник ИО "Дунав осигурања" и Управног одбора Удружења осигуравача Србије на Бизнис форуму, на Копаонику.
Бруто премија из године у годину расте и лане је у односу на 2017. забележила пораст од 7,5 одсто, достижући сто милијарди динара, рекао је Петровић за Танјуг.
Тржиште је са 786.000.000 евра порасло на 846.000.000 евра, а индикативно је то што су неживотна осигурања расла у односу на животна осигурања. Неживотна осигурања расла су у прошлој години по стопи од 8,4 процента, а животна по стопи од 4,5 процената.
Животна осигурања у укупној премији учествују са близу 24 одсто, али очигледно је да тенденција раста што се тиче животног осигурања опада у поређењу с претходним годинама и да су неживотна расла брже у 2018. него раније.
Претходних година је животна осигурања расла су брже од неживотних, навео је саговорник Танјуга. Петровић је рекао да је прошле године закључено шест и по милиона полиса и да је приметан њихов пораст у односу на 2017. годину.
Такође, исплаћено је и више одштетних захтева него 2017. Прецизније, прошле године исплаћено је преко 347.000.000 евра у одштетним захтевима јер техничке резерве делатности данас премашују милијарду и по евра и сасвим су довољне да обезбеде сигурно покриће штета и гарантују заштиту интереса клијената, рекао је Петровић.
- Наш мото је "Осигурај будућност" како бисмо указали на значај осигурања и за становништво и за привреду - рекао је Петровић.
Зато, каже, едукација мора бити на првом месту како према клијентима тако и према запосленима, агентима продаје, високо квалификованим стручњацима.
- Прилагођавамо се стандардима ЕУ, регулатива се мења и долази до хармонизације прописа, а они у центар, на прво место стављају клијента - објаснио је Петровић.
На јучерашњем панелу посвећеном осигурању у оквиру Бизнис форума на Копаонику представљена је победничка идеја на такмичењу "Осигурај знање". Петровић каже да је идеја да се приближе младима и њима превасходно укажу на значај осигурања. Говорећи о резултатима пословања "Дунав осигурања" у протеклој години, Петровић је рекао да је та компанија задржала лидерску позицију на тржишту.
Тржишно учешће "Дунава", према првим прелиминарним подацима, јесте око 27,5 одсто, а 2017. било је 26,8 процената. Укупна премија је 27,6 милијарди, што је за 2,6 милијарди више него 2017. Растом од 10,6 одсто ова компанија направила је добар искорак у животним осигурањима, нагласио је он. Тржишно учешће у животним осигурањима 2017. било је 6,9 одсто, а године 2018. 9,3 одсто.
- То значи да "Дунав осигурање" глобално заузима прво место. Добит у 2018. години износи 1,7 милијарди динара, односно 14,5 милиона евра - рекао је Петровић.
Такође је додао да су техничке резерве које су гарант стабилности друштва и сигурности за клијенте лане порасле три милијарде, или 12 одсто, те да износе 27,2 милијарде динара. Компанија је продала близу два милиона полиса, више него 2017. године и исплатила преко 90.000.000 евра у одштетним захтевима. Инвестициони портфељ повећан је за близу три милијарде и данас износи 28 милијарди динара.
- Наша компанија је на листи првих сто компанија југоисточне Европе заузела 10. место, према подацима из 2017. године. Верујем да ће резултати за 2018. довести до побољшања на тој листи, а у сваком случају, задовољни смо резултатима постигнутим у години за нама - закључио је Петровић.