ЕПС УДАРИО ПО ГРАЂАНИМА АЛИ И ПО ДРЖАВИ: Укинули шалтере за плаћање струје
Одлука руководства ЕПС да укине шалтере са плаћање рачуна за струју изазвала је велико незадовољство грађана, али и запослених у тој компанији. С правом се љуте и једни и други.
Грађани су сада принуђени да рачуне плаћају у банкама, поштама и агенцијама. И да плаћају провизију. Беспотребни намет на вилајет. На стотине хиљада потрошача, посебно пензионера, који имају мала месечна примања и којима није свеједно да ли ће или неће платити провизију.
Али није спорна само провизија. Ништа мањи проблем, са којим су суочени не само сиромашни, већ сви потрошачи, јесте чињеница да ће убудуће, да би платили рачун за струју, морати да чекају у дугим редовима. Често и по неколико сати. Сваког месеца.
Било је редова и пред шалтерима ЕПС-а али тамо је наплата рачуна била једноставна и завршавала се за мање од минут времена по потрошачу. И у тим редовима су чекали само потрошачи који су дошли да плате струју.
У поштама и банкама у редовима чекају разне странке, од којих се поједине (кредити, предаја пазара и слично) на шалтерима задржавају и по десет, петнаест, двадесет минута. Пре неколико дана сам био сведок да су људи у Великој Плани да би платили струју чекали у реду у просеку по два и по сата. Није ни чудо што су псовали све редом, од ЕПС-а, преко банке, до државе.
Одлука руководства ЕПС-а о укидању шалтера изазвала је велики револт и забринутост и запослених у тој компанији. Више од хиљаду радника стрепи да ће остати без посла. Без средстава за живот.
Боде очи што је ЕПС шалтере укинуо баш сада, у време кад се у Србији догађа велико друштвено превирање, кад имамо свакодневне немире, кад хиљаде студената и грађана, изреволтираних из ових или оних разлога, шетају улицама, блокирају саобраћајнице, не дозвољавају рад факултета и средњих школа.
Па се логично намеће питање: зашто баш сада?
Није ли то урађено плански, са циљем да се још један број грађана изиритира и подстакне да изађе на улицу? Да се на ватру народног незадовољства долије још мало уља. И да се тако помогне покушај насилне промене власти у Србији.
Ако није то у питању, ако у руководству ЕПС-а седе одговорни људи, без задњих намера према власти која им је указала огромно поверење, јер их је поставила да воде једну од највећих компанија у Србији, зашто спровођење одлуке о укидању шалтера није одложено на месец, два, три? Док не престану немири у држави. Чак и ако је та одлука о укидању шалтера оправдана. А није.
Саопштења како ће грађани рачуне моћи плаћати електронски (огромна већина грађана Србије нема могућности, а још мање знања да то чини) и како ће се сваког месеца мењати позивни број на рачунима за струју (потпуно небитна ствар, четири деценије плаћам струју и никад нисам погледао који је позивни број рачуна, нити ми је то било потребно) су најобичније бацање прашине у очи. Замајавање грађана али и државе.