EPS UDARIO PO GRAĐANIMA ALI I PO DRŽAVI: Ukinuli šaltere za plaćanje struje
Odluka rukovodstva EPS da ukine šaltere sa plaćanje računa za struju izazvala je veliko nezadovoljstvo građana, ali i zaposlenih u toj kompaniji. S pravom se ljute i jedni i drugi.
Građani su sada prinuđeni da račune plaćaju u bankama, poštama i agencijama. I da plaćaju proviziju. Bespotrebni namet na vilajet. Na stotine hiljada potrošača, posebno penzionera, koji imaju mala mesečna primanja i kojima nije svejedno da li će ili neće platiti proviziju.
Ali nije sporna samo provizija. Ništa manji problem, sa kojim su suočeni ne samo siromašni, već svi potrošači, jeste činjenica da će ubuduće, da bi platili račun za struju, morati da čekaju u dugim redovima. Često i po nekoliko sati. Svakog meseca.
Bilo je redova i pred šalterima EPS-a ali tamo je naplata računa bila jednostavna i završavala se za manje od minut vremena po potrošaču. I u tim redovima su čekali samo potrošači koji su došli da plate struju.
U poštama i bankama u redovima čekaju razne stranke, od kojih se pojedine (krediti, predaja pazara i slično) na šalterima zadržavaju i po deset, petnaest, dvadeset minuta. Pre nekoliko dana sam bio svedok da su ljudi u Velikoj Plani da bi platili struju čekali u redu u proseku po dva i po sata. Nije ni čudo što su psovali sve redom, od EPS-a, preko banke, do države.
Odluka rukovodstva EPS-a o ukidanju šaltera izazvala je veliki revolt i zabrinutost i zaposlenih u toj kompaniji. Više od hiljadu radnika strepi da će ostati bez posla. Bez sredstava za život.
Bode oči što je EPS šaltere ukinuo baš sada, u vreme kad se u Srbiji događa veliko društveno previranje, kad imamo svakodnevne nemire, kad hiljade studenata i građana, izrevoltiranih iz ovih ili onih razloga, šetaju ulicama, blokiraju saobraćajnice, ne dozvoljavaju rad fakulteta i srednjih škola.
Pa se logično nameće pitanje: zašto baš sada?
Nije li to urađeno planski, sa ciljem da se još jedan broj građana iziritira i podstakne da izađe na ulicu? Da se na vatru narodnog nezadovoljstva dolije još malo ulja. I da se tako pomogne pokušaj nasilne promene vlasti u Srbiji.
Ako nije to u pitanju, ako u rukovodstvu EPS-a sede odgovorni ljudi, bez zadnjih namera prema vlasti koja im je ukazala ogromno poverenje, jer ih je postavila da vode jednu od najvećih kompanija u Srbiji, zašto sprovođenje odluke o ukidanju šaltera nije odloženo na mesec, dva, tri? Dok ne prestanu nemiri u državi. Čak i ako je ta odluka o ukidanju šaltera opravdana. A nije.
Saopštenja kako će građani račune moći plaćati elektronski (ogromna većina građana Srbije nema mogućnosti, a još manje znanja da to čini) i kako će se svakog meseca menjati pozivni broj na računima za struju (potpuno nebitna stvar, četiri decenije plaćam struju i nikad nisam pogledao koji je pozivni broj računa, niti mi je to bilo potrebno) su najobičnije bacanje prašine u oči. Zamajavanje građana ali i države.