ФРУШКОГОРСКИ КОРИДОР
Још "само мало": Два крака моста на Дунаву требало би да се ускоро споје, ево када се пушта у саобраћај
Траса коридора, укључујући тунел "Иришки венац", повезаће Нови Сад, Руму и запад Србије. Пројект укључује изградњу 46 мостова и 10 надвожњака, укључујући обилазнице које растерећују градску саобраћај.
Према информацијама из "Коридора Србије", два крака моста који се гради на Дунаву у склопу великог пројекта "Фрушкогорски коридор" требало би да се споје до априла идуће године, а посматрано очима обичних смртника са воде, који су то забележили својим мобилним телефонима, недостаје "само мало" да се то и догоди.
Његов завршетак и пуштање у саобраћај најављено је за другу половину 2026. чиме ће се број мостова у Новом Саду повећати за један. Од моста, који је дугачак 1.765 метара водиће пут ка Петроварадину.
Према информацијама добро упућених, пише Дневник, пут који ће од моста водити ка тунелу на Фрушкој гори трасиран је на садашњој долми која је насута за потребе градње саобраћајнице. Од места где је, како се голим оком може видети, прекинуто насипање издизаће се надвожњак, који треба да премости железничку пругу и државни пут ИИА реда број 100.
Неколико кућа између текијске цркве и НИС-ове пумпе, почев од најближе светишту Снежне Госпе, биће уклоњено јер ће се ту спуштати коловозне траке с надвожњака. У висини оближње паметне зграде ИОН Солутионс биће улаз у тунел "Ширине" дуг 350 метара. Интересантно је, како се незванично сазнаје, да ће бити грађен по истом принципу као и тунел код моста Слободе. Неће се копати тунелски отвор класично, него ће се направити усек, поставити цев и онда покрити земљом. Тунел ће се завршити на Буковачком долу, одакле се траса наставља према Мишелуку где се предвиђају два кружна тока.
Пројектним речником речено, тунелом "Ширине" излазиће се до Петље Петроварадин Југ одакле се даље наставља трасом државног пута ИБ реда бр. 21, преко Мишелука до будуће петље која ће спојити коридор са саобраћајем који пристиже са обилазнице око Новог Сада са планираног четвртог моста преко Дунава. Код Парагова, између две траке за Иришки венац, гради се улаз у тунел испод Фрушке горе дужине 3,5 километара.
Да би саобраћајница са надвожњака код Текија прешла на Ширине неопходно је било припремити тај терен. Припреме су подразумевале и рушење одређеног броја кућа на Ширинама изнад будућег тунела и насипање грађевинским шутом платоа код текијске цркве где треба да буде један излаз са надвожњака.
Истовремено, раде се приступне саобраћајнице с новосадске стране, уз дунавску долму, од Жежељевог моста према будућем новом новосадском мосту , према Каћу. Посла има доста, а репортери "Дневника" уверили су се на лицу места да су радови увелико у току.
Фрушкогорски коридор, брза саобраћајница, укупне дужине 47,7 километара, повезиваће Нови Сад, Руму и шири регион западне Србије. У оквиру трасе налази се тунел "Иришки венац" - двоцевни, дуг око 3,5 километара, најдужи тунел у Србији, који пролази испод Фрушке горе. Између осталог, на траси ће бити изграђено 46 мостова и 10 надвожњака, укључујући и мост преко Дунава код Петроварадина, дуг 1,7 километара.
Извођач је компанија ЦРБЦ. Обилазница око Ирига биће трасирана са западне стране града, што значи да ће се избегавати пролазак возила, посебно теретњака, кроз центар Ирига, што је до сада стварало велике гужве и еколошке проблеме. Осим обилазнице, у склопу ове деонице предвиђена је петља Ириг, која ће омогућити ефикасно прикључење локалних путева на Фрушкогорски коридор.
Обилазница ће имати дужину од преко десет километара, и биће опремљена модерном инфраструктуром, стандардима безбедности и ефикасности. Тунел „Иришки венац” и обилазница око Ирига значајно доприносе заштити Фрушке горе, јер се смањује саобраћај кроз заштићена подручја.
Повећање повезаности локалних заједница и бољи услови транспорта, како путничког тако и теретног, учиниће овај пројекат стратешки важним за цео регион.
Протеклих дана догодио се још један значајан моменат у том пројекту - пробијена је и лева тунелска цев најдужег тунела у Србији.