Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

КАКО ЈЕ ДС НАМЕШТАЛА ТЕНДЕРЕ: Измисле услов да искључе конкуренцију, а посао оде "ортачким" фирмама

11.07.2017. 15:01
Пише:
Србија Danas/Embargo.rs
Dragan Đilas
Драган Ђилас / Извор: Фото: СД Илустрација

Ђиласова градска гарнитура уплела прсте у набавку 200 аутобуса

Бивши градоначелник Београда Драган Ђилас и његови сарадници су, након прескупо плаћених 30 шпанских трамваја, о чему смо писали ОВДЕ, учествовали у још једној афери, када је објављен тендер за куповину аутобуса за потребе ГСП-а, 2012. године.

Након неколико месеци, из приче је избачена фирма Икарбус, која је до тада успешно сарађивала са Градом, али сада одједном није могла да учествује на овом тендеру: 

-Тачно је да нисмо могли да учествујемо на овом тендер за куповину 200 аутобуса за ГСП Београда – присећа се тог догађаја Александар Вићентић, генерални директор Икарбуса – Не желим да се сећам неких других детаља о којима данас нема шта да се више каже, али сам и сада више него сигуран да смо били спремни да узмемо тај посао и одрадимо на најбољи могући начин…

Како су Драган Ђилас и његова екипа систематски уништавали ГСП Београда

Вићентијевић је сигуран да би Икарбус добио тај тендер и да је то разлог зашто нису могли ни да учествују, наводећи разлоге због чега су као фирма били далеко испред сваке конкуренције:

-Зато што имамо квалитет у производњи аутобуса што се види и из производње у последњих три године, баш за ГСП Београда, коме смо испоручили укупно, скоро 100 аутобуса, зглобних и обичних… Да смо могли да учествујемо, добили би сигурно тај тендер, јер смо имали и имамо  квалитет и били би убедљиво најповољнији са ценом!?

autobus
аутобус / Извор: Србија Данас / Саша Џамбић

Тендер је био тако расписан да је аутоматски дисквалификовао све домаће фирме са већинским капиталом државе, међутим директор Икарбуса сматра да је то било тотално апсурдно:

-Било је и јавне преписке нас и Скупштине града у то време… Трајало је то.. Али, оно што је главно, је чињеница, да је тендер рађен тако да је онемогућио појављивање  домаћих фирми  са већинским капиталом државе?! Као да би тиме тобоже држава утицала на овај посао, што је бесмислено и тотално апсурдно. Они су “ били јачи”, имали су политичку позадину која им је омогућила да посао дају странцима, како је и трасирано условима тендера. МИ нисмо могли да испунимо правне услове тендера?! Пазите, не  техничке услове, нити чак и финансијске, већ правне. Ми смо имали затворену и финансијску конструкцију за овај посао, јер су нам у МК Гроуп рекли, “ гурајте тај посао, имате нашу подршку”, али све је било узалуд. Или још један апсурд из услова тендера: дали су у условима да дужина зглобног аутобуса не сме бити дужа од 18,5 метара, а рецимо наш је дужине 18,75?!-рекао је Вићентић за Embargo.rs.

Највеће афере које су се у медијима везивале за Драгана Ђиласа

Челници Скупштине града, која је била под управом градоначелника Драгана Ђиласа, су се решили домаћег произвођача аутобуса, кроз услов да се на тендер не може пријавити  фирма са већинским капиталом државе Србије?!

Међутим, када се 2014. године променила власт, на тендерима је ова клаузула отклоњена, тако да је поново домаћи квалитет имао шансу да учествује у државним тендерима, као што је приоритет у свим развијеним земљама.

-Ми не радимо аутобусе само за ГСП Београда, него и за градског превозника у Новом Саду, Панчеву, Суботици – задовољан је данас директор Вићентић. – Сада се купује домаћа роба, која наравно одговара квалитетом.