Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

РАДИКАЛНА ПРОМЕНА НА НАПЛАТНИМ РАМПАМА: Овако ће се наплаћивати коришћење пута теретњацима

08.03.2023. 22:34
Пише:
Србија Данас/Вечерње Новости
plaćanje putarine
плаћање путарине / Извор: Профимедиа

Циљ је да из безбедносних разлога теретњаци избегавају магистралу.

Теретњаци ускоро неће моћи да избегну путарину. Стара идеја "Путева Србије" ускоро ће се остварити. Наплата путарине биће уведена и ван ауто-путева, за камионе теже од 12 тона, потврдио је јуче на "Копаоник бизнис форуму" министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.

14 ФАКУЛТЕТА У СРБИЈИ НАЈАВИЛО ПОСКУПЉЕЊЕ! Цена школовања у ове две установе су ПАПРЕНЕ - студенти штрајкују

14 ФАКУЛТЕТА У СРБИЈИ НАЈАВИЛО ПОСКУПЉЕЊЕ! Цена школовања у ове две установе су ПАПРЕНЕ - студенти штрајкују

ЛЕПЕ ВЕСТИ ЗА ГРАЂАНЕ! Подстанари могу да се веселе - стручњаци открили најновије информације о ценама кирија

ЛЕПЕ ВЕСТИ ЗА ГРАЂАНЕ! Подстанари могу да се веселе - стручњаци открили најновије информације о ценама кирија

ДРЖАВА ВАМ ДАЈЕ 2.000 ЕВРА ЗА КУПОВИНУ ПОЛОВЊАКА: Подиже се рампа за увоз - возила никад скупља, али и даље тражена

ДРЖАВА ВАМ ДАЈЕ 2.000 ЕВРА ЗА КУПОВИНУ ПОЛОВЊАКА: Подиже се рампа за увоз - возила никад скупља, али и даље тражена

"Путеви Србије" су почетком године расписали јавну набавку тражећи стручњаке који би им пројектовали систем наплате путарине теретњацима и на путевима нижег реда. Министар Весић открива како ће то изгледати.

- Биће направљени портали који ће снимати, а испод њих ће се налазити вага у асфалту која ће мерити осовинско оптерећење камиона - појаснио је Горан Весић. - Више је разлога за овај потез. Саобраћај ће се усмеравати на путеве првог реда, јер камиони који су у транзиту избегавају плаћање путарине, а самим тим и уништавају мање и локалне путеве због терета. Други разлог је што се велики камиони преоптерете и тако се додатно уништавају путеви. Дакле, земља уложи новац у реконструкцију пута који после пар година буде уништен. Оваква решења већ постоје у земљама ЕУ и време је да Србија заштити своје путеве.

О увођењу путарине на магистралама говори се од отварања ауто-пута "Милош Велики". Циљ је да из безбедносних разлога теретњаци избегавају магистралу. Рок за доставу понуда је истекао последњег дана јануара, али се још не знају резултати конкурса, као ни колика ће путарина бити на путевима нижег реда, нити на којим ће се увести. За решење је предвиђено 60 милиона динара.

У Пословном удружењу друмског саобраћаја "Србијатранспорту" очекују да ће се тек отворити разговори струке и привреде и да ће се наћи најбоље решење.

- Суштински, заиста постоје превозници који раде претоваре или на други начин оштећују путеве. А сви их ми плаћамо - рекли су недавно у овом удружењу.

- Увођење реда у ову област ће подстаћи конкурентност превозника и заштитити инфраструктуру. Наравно, има превозника који морају да користе те путеве због истовара. Та област треба да се уреди, а тек ћемо видети предлог решења и тада ћемо заузети став.