Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Кинези граде фабрику у Србији: Правиће батерије за електрична возила (ФОТО)

22.09.2018. 17:43
Пише:
Србија Данас/ РТС
Vozilo
Возило / Извор: Фото: РТС Printscreen

Лепе вести

У наш "Икарбус" за два месеца стиже "Ли Јонг", кинески произвођач електричних аутобуса који планира да у Србији изгради фабрику батерија. Тај посао наговештава могућност да аутобусе производе и у Земуну. Да ће Кинези бити кључни произвођачи електричних возила, поготово комерцијалних, видело се и на сајму у Хановеру.

Тржиште аутобуса и камиона у свету расте. Највећи раст има Кина која купује возила колико Европа, Северна Америка и Јапан заједно.

Кинези гледају не све начине да нешто што је произведено у Европи – пресликају, али и унапреде. Они не нуде само електрично и аутономно возило, већ и комплетан експлатациони менаџмент од далековода преко пуњачких станица до бус-терминала.

Оно што треба рећи то је да код нас долази један од највећих произвођача електричних аутобуса и камиона у Кини, "Ли Јонг", који треба у нашим погонима "Икарбуса" да монтира електричне аутобусе који би се користили искључиво у ГСП-у.

Тиме се и ми укључујемо у еколошке токове. Иначе, да кажемо да ће до 2025. године већина аутобуса у градским целинама у Европи бити на електро-погон.

Кинези праве и фабрику батерија код нас. Они хоће да аутобус произведен у "Икарбусу" буде европски производ са наших простора и ту има велики потенцијал за стварање нових мањих фабрика које ће бити кооперанти у овом пројекту.

Vozilo
Возило / Извор: Фото: РТС Printscreen

На наше тржиште стиже и први камион који уместо класичних ретровизора има камере. Овај нови "мерцедес-актрос" има и ауто-пилота који препознаје бициклисте са стране и сам кочи, најсигурније је возило икада произведно у тој класи, али у нашем окружењу прописи не препознају те категорије.

- У Србији колико ми знамо и колико смо могли да проверимо, немамо проблем да региструјемо возило са спољним камерама, док је у Босни и даље на снази стари закон из СФРЈ, да возило мора да има спољне ретровизоре како би било регистровано - објашњава Александар Трифуновић из "Дајмлер камиона".

До 2030. године ће бити укинута професија професионални возач? 

Возила приказана на сајму немају волан, евентуално неки џојстик за мање маневре.

Путници и терет биће превожени без возача који се сада своди на програмера возила.

Стручњаци тврде да ће се информационом технологијом и телеметријским системима до 2030. године бити укинута професија професионални возач, а већ сада у Европи постоје такозване пробне аутобуске линије које саобраћају без возача, наравно на електрични погон.