Лоше вести за љубитеље пива: Стиже нови талас поскупљења
Шест од десет најпродаванијих пивских брендова ускоро ће бити погођено повећањем цена. Стручњаци упозоравају да ће се ефекти ових поскупљења посебно осетити у угоститељству.
Шест од десет најпопуларнијих брендова пива тренутно је или ће ускоро бити погођено повећањем цена, показује анализа специјализованог магазина за тржиште пића "Инсиде".
Поред неколико великих пивара, и многе мање пиваре повећавају своје цене. Међутим, још увек није јасно у којој мери ће трговци прихватити више цене и пребацити их на крајње потрошаче.
У контексту великих вишкова капацитета у немачкој пиварској индустрији, трговцима је релативно лако да пиво набаве по што нижим ценама, рекао је за немачку новинску агенцију ДПА уредник магазина "Инсиде" Никлас Отер.
Поред тога, трговци често нуде најпопуларнији тип пива - Пилс - по промотивним ценама које су знатно ниже од стандардних. То значи да потрошачи и даље могу куповати пиво по ценама које су биле актуелне пре неколико деценија.
Угоститељи на удару
Поскупљења не погађају само трговце, већ и угоститељски сектор, који се у многим случајевима суочава са већим трошковима набавке пива.
- Продаја пива је под већим притиском него икада раније - нагласио је Отер.
Он је објаснио да је потрошња пива у ресторанима значајно опала, а друштвени живот више није на нивоу какав је био.
Додатно, старење популације утиче на пад потрошње алкохола: старији људи пију мање, а од алкохола се све више окреће и млађа генерација. Овај тренд погађа и друге категорије алкохолних пића, попут вина и жестоких пића.
Поскупела и Coca-Cola
Поред алкохолних пића, поскупљују и безалкохолни напици у Немачкој.
Компанија Coca-Cola је 1. септембра подигла цене, а према њиховим наводима, поскупљење за малопродају и сектор угоститељства креће се у ниском једноцифреном проценту.
Према писању "Инсиде", многи други брендови су такође пренели раст трошкова на потрошаче. Код безалкохолних пића трговинске робне марке играју важну улогу, а трговци су у протеклим годинама већ значајно повећали цене својих производа.
- Са апсурдним последицама: у неким случајевима брендирани производи на акцији сада су јефтинији од робних марки у Алдију, Лидлу и другим ланцима - наводи "Инсиде".