Loše vesti za ljubitelje piva: Stiže novi talas poskupljenja
Šest od deset najprodavanijih pivskih brendova uskoro će biti pogođeno povećanjem cena. Stručnjaci upozoravaju da će se efekti ovih poskupljenja posebno osetiti u ugostiteljstvu.
Šest od deset najpopularnijih brendova piva trenutno je ili će uskoro biti pogođeno povećanjem cena, pokazuje analiza specijalizovanog magazina za tržište pića "Inside".
Pored nekoliko velikih pivara, i mnoge manje pivare povećavaju svoje cene. Međutim, još uvek nije jasno u kojoj meri će trgovci prihvatiti više cene i prebaciti ih na krajnje potrošače.
U kontekstu velikih viškova kapaciteta u nemačkoj pivarskoj industriji, trgovcima je relativno lako da pivo nabave po što nižim cenama, rekao je za nemačku novinsku agenciju DPA urednik magazina "Inside" Niklas Oter.
Pored toga, trgovci često nude najpopularniji tip piva - Pils - po promotivnim cenama koje su znatno niže od standardnih. To znači da potrošači i dalje mogu kupovati pivo po cenama koje su bile aktuelne pre nekoliko decenija.
Ugostitelji na udaru
Poskupljenja ne pogađaju samo trgovce, već i ugostiteljski sektor, koji se u mnogim slučajevima suočava sa većim troškovima nabavke piva.
- Prodaja piva je pod većim pritiskom nego ikada ranije - naglasio je Oter.
On je objasnio da je potrošnja piva u restoranima značajno opala, a društveni život više nije na nivou kakav je bio.
Dodatno, starenje populacije utiče na pad potrošnje alkohola: stariji ljudi piju manje, a od alkohola se sve više okreće i mlađa generacija. Ovaj trend pogađa i druge kategorije alkoholnih pića, poput vina i žestokih pića.
Poskupela i Coca-Cola
Pored alkoholnih pića, poskupljuju i bezalkoholni napici u Nemačkoj.
Kompanija Coca-Cola je 1. septembra podigla cene, a prema njihovim navodima, poskupljenje za maloprodaju i sektor ugostiteljstva kreće se u niskom jednocifrenom procentu.
Prema pisanju "Inside", mnogi drugi brendovi su takođe preneli rast troškova na potrošače. Kod bezalkoholnih pića trgovinske robne marke igraju važnu ulogu, a trgovci su u proteklim godinama već značajno povećali cene svojih proizvoda.
- Sa apsurdnim posledicama: u nekim slučajevima brendirani proizvodi na akciji sada su jeftiniji od robnih marki u Aldiju, Lidlu i drugim lancima - navodi "Inside".