Овим возом ће се путовати БРЖЕ НЕГО АВИОНОМ!
Воз ће моћи да иде и више од 500 километара на сат
О возу "метку", прототипу маглева (магнетно левитирајући) говорило се и на овогодишњем Летњем Давосу.
Воз је дизајниран тако да достигне брзину и до 600 километара на сат.
Грчки трајекти укотвљени у лукама: Не може се стићи на острва због генералног штрајка!
ДРЖАВА ЋЕ ОБЕЗБЕДИТИ ПОВОЉНИЈЕ УСЛОВЕ: Нова откупна цена пшенице
ЦЕНЕ НЕКРЕТНИНА У СРБИЈИ АСТРОНОМСКЕ: У неким градовима квадрат скупљи за 144 ОДСТО!
Маглев технологија користи јаке електромагнете који подижу и покрећу воз тако да изгледа као да левитира. Нема трења између точкова и пруга, а маглев возови могу да достигну веће брзине од конвенционалних локомотива, и да возе без буке и вибрација.
Кина већ има најбржу светску комерцијалну услугу. Шангај Маглев, са највећом оперативном брзином од 431 км/х, превози путнике на 30 км од Шангајског аеродрома Пудонг и центра града од 2003. године.
Овај нови, биће толико брз да би могао да обезбеди конкурентну алтернативу путничком и авио саобраћају, каже његов изумитељ.
У тамошњим државним железницима кажу да би тако путовање од Пекинга до Шангаја трајало око четири и по сата авионом, укључујући и време припреме за путовање, а маглевом тај пут би трајао само три и по сата.
Међутим, пре него што оду на путнике, нови воз, изграђен у источном кинеском граду Кингдао, треба да прође период детаљног тестирања.
Кина није једина земља која експериментише са технологијом маглев. Јапан, пионир брзе железнице, пробио је светски рекорд, достижући брзину од 603 км/х током 2015. године.
ОРАНИЦЕ ПОД ВОДОМ: Блатњаве њиве закочиле комбајне
ЖИВОТ У ЗЛАТНОМ КАВЕЗУ: Град који становницима ОДУЗИМА СВЕ ако се из њега одселе (ВИДЕО)
Годишњи рад нестане за 20 минута: Колико кошта миран сан пољопривредника у Србији?
Та земља гради нову маглев линију између Токија и Нагоје, која би требало да буде отворена 2027. године. Том линијом ићи ће се брзином од 500 км/х.
Иако Јапан, Јужна Кореја и западноевропске земље, укључујући Француску, Италију, Шпанију и Немачку, имају широке железничке мреже велике брзине, Кина има више од 29.000 км линија - око две трећине укупне светске.
ЧУДЕСНА ВОДА Знате ли зашто је море слано? (ВИДЕО)