Посао за 4.000 људи: Зашто Фолксваген иде у Турску, а не у Србију или Бугарску?
Фолксваген ће изградити производни погон у Турској.
Економски стручњак из Констанца Ердал Јалцин објашњава зашто су се шефови Фолксвагена одлучили за Манису.
Нови производни погон Фолксвагена градиће се на западу Турске, у Маниси близу Измира. Немачки произвођач аутомобила многе је изненадио одлуком да инвестира у Турској, а не у чланици Европске уније Бугарској. Претходно је из трке испала Србија. У погону "тешком" око милијарду евра производиће се 300.000 возила годишње и биће запослено 4.000 људи.

СВЕ БЛИЖЕ КОНАЧНОЈ ОДЛУЦИ О ЛОКАЦИЈИ НОВЕ ФАБРИКЕ: Фолксваген основао филијалу у Турској

Са Ердоганом стиже преко 100 ПРИВРЕДНИКА - Десиће се оно у шта нико није веровао, а од КЉУЧНОГ ЈЕ ЗНАЧАЈА ЗА СРБИЈУ

Држава ЗБОГ ГРАЂАНА ушла у клинч са ММФ-ом: ПОЗНАТО ДА ЛИ ЋЕ СЕ МЕЊАТИ ЦЕНА СТРУЈЕ
Та одлука је спорна, између осталог и зато што је последњих година често долазило до разноразних спорова између немачке и турске владе. Ердал Јалцин, професор међународне економске политике на факултету у Констанцу, за DW објашњава позадину Фолксвагенове одлуке, пише DW.
На питање зашто је Фолксваген одлучио да свој источноевропски погон гради управо у Турској, Ердал Јалцин одговара:
- Још пре неколико година говорило се о градњи Фолксвагенове фабрике у Турској – тада се од тога одустало. Али с обзиром на дугорочну економску перспективу, садашња одлука је логична и начелно смислена. Турска је у последњих 15 година постала важан центар индустријске производње управо у аутомобилској индустрији, а посебно захваљујући бројним кооперантима који су се тамо сместили. Мрежа кооперантских фирми постала је огромна. То веома погодује концерну као што је Фолксваген. У Бугарској не постоје такви услови.
Када говори о условима које ће Фолксваген затећи на турском тржишту рада, Јалцин истиче да су "трошкови плата у Турској веома ниски".
- Минимална плата је 420 евра. То је велика разлика у односу на Бугарску. Осим тога, у Турској је тржиште рада веома велико – број становника ће у догледно време да премаши 100 милиона. Могу се ангажовати млади радници који ће на дуже стазе моћи да раде за Фолксваген. Потенцијална радна снага је образована и квалификована. Од 2005, када је Турска започела приступне преговоре с ЕУ, много тога се покренуло. Истовремено, бројни политички конфликти довели су до одласка великог броја младих талената из Турске, дошло је до одлива мозгова.

Сјајне вести за Србију: Током Ердоганове посете ОТВАРА СЕ ШЕСТ ФАБРИКА!

ДРЖАВНИ СЕРТИФИКАТИ ЗА НАЈПЛАЋЕНИЈЕ МАЈСТОРЕ: Послодавци похрлили по раднике са бироа који зарађују и више од 1.500 евра!

Доктор Пропаст: Три доказа да идемо у непоправљиву катастрофу!
Незапосленост, презадуженост, инфлација – турска привреда је у дубокој кризи. Јалцин је сигуран да би инвестиција једног овако великог предузећа као што је Фолксваген могла да погура турску привреду.
- То је есенцијално важан посао за турску привреду. Њиме се шаље сигнал: „Гледајте, највећи аутомобилски концерн на свету инвестира у Турској.“ То би могло да мотивише и друга страна предузећа да следе пример Фолксвагена.
С обзиром на то да је Турска у последње време кршила нека начела правне државе, на питање колико је мудро од Фолсквагена да инвестира у земљи у којој постоји толико мало правне сигурности, Јалцин каже:
- Не инвестирати у таквој земљи исто није решење, поготово ако желимо да се у њој дугорочно стање поправи. У Русији су инвестиције из Немачке у последње време делом забрањиване – али таква економска изолација није уродила никаквим плодом, као ни у Ирану. На крају је обустава инвестиција више ослабила демократске снаге. Ја у инвестицијама у земљама с тешком политичком ситуацијом увек пре видим шансу. Тако се може створити позитивна зависност. Историјска искуства нам показују да је одржавање економских веза дугорочно гледано ефикасније средство од изолације. Инвестиције могу да створе боље оквирне услове који онда могу позитивно да се одразе на политичке односе.

ВАНРЕДНО СТАЊЕ! Гориво поскупело 100 одсто: Бесни грађани пале гуме на улицама, полиција их хапси!

Хрвати терају српског бизнисмена да ОБЈАВИ ПОНУДУ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ "Краша", али његова ТАКТИКА је другачија

ЧУДНА СТРАТЕГИЈА: Милијардер донира 128 милиона долара за локална предузећа
Турска влада се више него икада оглушује о права на грађанске слободе и демократска начела, па на питање зар није неморално управо сада давати турској влади тако великодушан поклон у облику инвестиције тешке милијарду евра, Јалцин закључује:
- Али ипак то не би требало категорички одбијати. Турска је више од владе у Анкари. Међу становништвом Турске постоји много оних који желе своју земљу да погурају у смеру либералне демократије. Санкције би казниле читав народ, а то не може да буде решење. "Привреди би требало да буде још лошије" – то није начело с којим би у свету могло да се реши много проблема. Када је реч о Фолксвагеновој инвестицији, за мене ту дугорочно превладавају позитивни ефекти, упркос актуелним политичким изазовима.