Поскупљење курирских услуга шокирало грађане: Цена доставе сада најмање 650 динара
Неке курирске службе одлучиле су да добрано подигну цене својих услуга, па је тако једна Београђанка данас за поврат јакне коју је купила на снижењу, и то онлајн, морала да плати чак 650 динара.
- Шокирала сам се, та јакна није тежа од 500 грама, али курир каже да по најјефтинијој тарифи наплаћују само кад се шаљу ситнице које сигурно имају мање од 500г као што је коверта. Тако сам ја купила јакну која ми не одговара, па сам на крају дала куририма више од 1000 динара ни за шта!", каже Београђанка за Telegraf.rs
Како каже за Телеграф Бизнис, курир јој је показао и нови ценовник и истакао како није једина која се буни.
"Ја сам условљена да позовем ту курирску службу јер радња у којој сам куповала с њима има уговор, то је страшно!", додала је.
Цене у другим курирским службама разликују се у око 100 динара, с тим да ће, познајући и пратећи тржиште и конкуренцију, вероватно сви одреда подићи цене.
Иначе, неке курирске службе у региону и свету такође су знатно подигле цене доставе, што купцима додатно поскупљује онлајн куповину и враћање робе.
На пример, у Хрватској цена доставе унутар земље креће се од 4,5 до 7 евра, док је за пакете теже од 2 кг потребно издвојити и до 12 евра. Поврат робе у многим случајевима купци плаћају сами, осим ако трговац не нуди бесплатну замену.
У Немачкој, курирске службе попут ДХЛ-а наплаћују доставу пакета до 2 кг око 5 евра, док цена расте зависно од тежине и дестинације. Поврат робе код већине трговаца је бесплатан, али само ако се користи унапред плаћена етикета трговца.
У Великој Британији, цена слања пакета до 2 кг путем Royal Maila креће се од 3 до 6 фунти, док брже опције коштају више. Поврат робе зависи од трговца – неки покривају трошкове, док други пребацују одговорност на купца.
У Сједињеним Америчким Државама, УСПС нуди слање малих пакета од око 4 долара, док већи пакети могу коштати и преко 20 долара, у зависности од тежине и одредишта. Амазон и већи трговци често нуде бесплатне поврате, али мањи продавци то не практикују.
С обзиром на глобални раст трошкова логистике, горива и рада, очекује се да ће цене доставе у многим земљама наставити да расту, чиме ће онлајн куповина постати мање исплатива, нарочито за оне који често враћају производе.