Познати произвођач прогласио крај, поднели захтев за стечај: Криза у немачкој индустрији расте из дана у дан
Према извештају немачког листа Билд, криза у аутомобилској индустрији, која посебно отежава пословање добављачима, однела је нову жртву: произвођач машина и индустријске опреме ДТС из Горњег Палатината (Оберпфалц) морао је да прогласи инсолвенцију.
Низ лоших вести за немачку економију се наставља, са све већим бројем банкрота који погађају земљу, укључујући и оне у савезној држави Баварској.
Подаци за целу Немачку јасно показују негативан тренд. Према прелиминарним информацијама Федералног завода за статистику, број поднетих захтева за редован стечајни поступак у фебруару 2025. године повећан је за значајних 12,1 одсто у поређењу са истим месецом претходне године.
Зашто је дошло до банкрота?
ДТС, средње велика породична компанија са седиштем у Нојнбургу, у Баварској, била је међу погођенима овог априла. Захтев за покретање стечајног поступка поднет је 15. априла надлежном суду у Амбергу. Компанија је саопштила да већина њихових клијената долази из аутомобилске индустрије, сектора који се суочава са великим изазовима. Упркос тешкој ситуацији, у саопштењу за јавност се наводи да ће се постојеће и нове поруџбине наставити испуњавати.
Главни разлог који је довео до банкрота, кажу, били су драстично повећани трошкови енергије и сировина. Компанија није била у могућности да у потпуности пренесе ове додатне трошкове на све своје купце.
Немачка Савезна агенција за рад (Бундесагентур für Арбеит) преузела је исплату плата за 170 запослених. Међутим, постоји трачак наде: „Већ постоје први изрази интересовања потенцијалних инвеститора“, рекао је стечајни управник и адвокат Мајкл Буркерт за лист „Меркур“.
Раст банкротстава у Немачкој
Ситуација ДТС-а одражава шири проблем у немачкој економији. Током 2024. године, надлежни судови у Немачкој примили су укупно 21.812 захтева за стечај предузећа. То је повећање од чак 22,4 одсто у односу на 2023. годину, која је и сама забележила раст од 22,1 одсто у односу на 2022. годину.
Иако су бројке забрињавајуће, историјски гледано било је и тежих периода. Више банкротстава је забележено 2015. године (23.101 случај). Апсолутни рекорд је постављен током глобалне финансијске и економске кризе 2009. године, када је број банкротстава компанија скочио на 32.687.
Према подацима Савезног завода за статистику, у 2024. години у Немачкој је било 63,5 банкрота на сваких 10.000 компанија.
Најпогођенији сектори
Компаније у сектору транспорта и складиштења: бележе највише банкротстава, са 121,8 случајева на 10.000 компанија, затим следи грађевинарство са 95,3 банкрота на 10.000 компанија, а затим сектор осталих пословних услуга, укључујући агенције за привремено запошљавање. Ово је сектор који бележи 92,5 банкрота на 10.000 компанија.
Банкрот компаније ДТС додатно истиче изазове са којима се суочавају немачке компаније, посебно оне које су снажно повезане са аутомобилском индустријом, у тренутном економском окружењу које карактеришу растући трошкови и општи пораст броја несолвентности, пише Пословни дневник.