Познато када креће изградња Београдског метроа: Ево када стижу машине
Радови ће се изводити у три фазе.
Делегација предузећа Београдски метро и воз посетила је протеклих дана Кину и састала се са представницима компаније PowerChina у Пекингу.
Повод је наставак сарадње са једном од водећих кинеских фирми у области грађевинске инфраструктуре и енергетике, која је задужена за извођење радова на првој линији београдског метроа, пише građevinarstvo.rs
У оквиру сусрета наглашена је важност три до сада закључена стратешка уговора са компанијом PowerChina, укупне вредности приближно милијарду евра, пренео је Танјуг.
Један од кључних уговора односи се на изградњу Депоа Макиш, који ће обухватити оперативно контролни центар, као и пратеће објекте и хале. Уговори о изградњи метроа подељени на три лота - потписана су два кључна, а у току су преговори за лот три.
Сегментација радова у три фазе (лота) омогућава несметано извођење радова на првој линији, укључујући ископавање, припреме терена, изградњу станица, тунела и неопходне инфраструктуре, као и набавку софистицираних ТБМ машина.
Посета обухвата и обилазак производног комплекса компаније CRCHI - једног од највећих произвођача опреме за железничку градњу у Кини. Ова фирма је задужена за израду ТБМ машина, популарно званих "кртице", које ће имати кључну улогу у ископавању тунела за метро.
Планирано је да две такве машине стигну у Београд у другој половини 2026. године, што ће означити почетак најзахтјевније фазе радова.